آغاز طرح ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر در کیش



مدیرعامل هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان از تامین مسکن برای قشر آسیب پذیر، بومیان و ساکنان فاقد مسکن جزیره کیش خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل، مجید شهسواری مدیرعامل هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان، سه شنبه نهم دی در مراسم آغازعملیات اجرایی طرح مسکن بومیان کیش در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع با اشاره به ویژگی های تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستعضعفان برای ساخت این مجموعه مسکونی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با تامین زمین، پروانه و تاسیسات زیر بنایی و بنیاد مستضعفان برای اجرا و ساخت این مجموعه تفاهم نامه ای امضاءکردندکه هدف آن تامین مسکن قشر آسیب پذیر در این منطقه است.

شهسواری در ادامه تصریح کرد: پس از مذاکرات متعدد، زمین های پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت و موقعیت زمین مورد نظر که درمنطقه ای مسکونی و زیبا واقع شده است برای اجرای این طرح بسیار مناسب ارزیابی شد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه و حفظ کیفیت اجرا برای تنظیم قیمت و به حداقل رساندن هزینه ها در این مجموعه عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان به هیچ عنوان به دنبال کسب سود در اجرای این طرح نیست و تلاش بر این است که قیمت تمام شده را به حدی برسانیم که افراد کم درآمد امکان خرید مسکن را در این مجموعه داشته باشند.

مدیرعامل هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان در خصوص زمان بندی اجرای این طرح گفت: طبق برنامه زمان بندی شده مجموعه در مدت دوسال ساخته خواهدشد که از زمان تحویل زمین، طراحی نقشه ها در مدت کوتاهی تکمیل و همزمان عملیات اجرایی مجموعه آغاز می شود.

مجید شهسواری خاطر نشان کرد: در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش در یک فرایند مشخصی نسبت به شناسی افرادی که نیازمند مسکن هستند اقدام خواهد کرد و تحقق یافتن این امر مهم ضمن اينكه مایه خیر و برکت برای جزیره کيش است، الگویی مناسب برای اجرای این نوع طرحها در سایر نقاط کشور خواهد بود.

غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین کلنگ زنی احداث مسکن بومیان کیش عنوان کرد: پس از فرآیند نسبتاً طولانی طی تفاهمی که با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن بومیان جزیره کیش داشتیم امروز محقق شد و جا دارد که تشکر و قدردانی از مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز داشته باشم که با یک مسئوولیت اجتماعی در این موضوع ورود نمودند.

وی افزود: تامین مسکن در جزیره کیش یک نیاز جدی برای اقشار مختلف خصوصاً بومیان بوده که فاز اول این عملیات که در ابتدا قرار بود در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث گردد با درخواستی که داشتیم این متراژ به ۸ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که در این پروژه سازمان و بنیاد مستضعفان منتفع مالی نخواهند بود عنوان کرد: سعی بر این خواهد بود تا با کمترین هزینه و کیفیت مناسب کار ساخت واحد‌ها انجام شود و مراحل اداری و اجرایی آن هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

او با تاکید بر این موضوع که تلاش ما بر این است تا قیمت این واحد‌ها زیرقیمت خانه‌های معمولی در جزیره باشد گفت: تراکمی که برای ساخت این واحد‌ها در نظر گرفته شده است دقیقاً مشخص نیست، اما در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد تراکم متوسط واحد‌ها خواهد بود.

دکتر مظفری ادامه داد: برای سایر اقشار نیازمند به مسکن در جزیره کیش نیز در قالب مسکن ملی تفاهم نامه‌ای را به صورت پیش نویس با وزارت مسکن و شهرسازی امضا کرده و منتظر امضای این وزارتخانه هستیم که در این مورد به صورت مفصل با وزیر راه و شهرسازی گفتگو کرده‌ایم و برای این کار زمینی بزرگتر از زمین فعلی در نظر گرفته شده است و امیدواریم که هر چه سریعتر سایر اقشار جزیره کیش را نیز در قالب این طرح پوشش دهیم.

او همچنین افزود: سایتی برای ثبت نام کیشوندان و بومیانی که سال‌ها در جزیره کیش سکونت دارند طراحی شده است که افراد می‌توانند با توجه به شاخص‌ها و اولویت‌ها در این سایت ثبت نام نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها