واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از آمریکا لغو شد



سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، موضوع واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از کشور آمریکا منتفی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدحسین قوسیان مقدم، اظهار داشت: با توجه به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کووید ۱۹ از آمریکا و انگلیس، موضوع واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از کشور آمریکا منتفی است.

وی افزود: این واکسن‌ها قرار بود توسط گروهی از متخصصین ایرانی مقیم آمریکا تهیه و ارسال شود که با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب این امر انجام نخواهد شد.

پیش از چند انجمن خیریه در کشور آمریکا بنا داشتند 150 هزار واکسن کرونا ( شرکت فایزر) در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بدهند که البته آن هم صرفا توافق اولیه بود و موضوع قطعی نشده بود که با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری این موضوع متنفی است.

به نوشته مهر، قوسیان در خصوص خرید یک میلیون دوز واکسن از کشورهای آسیایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیان داشتند که در صورت نیاز کشور تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی امکان خریداری واکسن از دیگر کشورها وجود دارد و می‌توانیم آن را تأمین کنیم. بنابراین در حال حاضر پیگیر خریداری و واردات یک میلیون دوز واکسن از سه کشور چین، هند و روسیه هستیم.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این واکسن‌ها از کشور چین وارد شود و با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت پیگیر واردات آنها هستیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی قرار است یک میلیون واکسن کرونا از یکی از کشورهای شرق (احتمالا روسیه، چین یا هند) در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد که در این زمینه جمعیت هلال احمر براساس سیاست‌های وزارت بهداشت در امر توزیع عمل خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها