ساخت نخستین قایق تفریحی و گردشگری کشور در کیش



رونمایی و انجام مراحل آزمایش اولیه این قایق تفریحی که ساخت یک شرکت داخلی و با سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش صورت گرفته است به زودی انجام خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل،  پدرام حیدری مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند مستقر در مرکز نوآوری کیش از رونمایی و انجام مراحل آزمایش اولیه قایق تفریحی ساخت این شرکت با حضور عزیزاله فرضی پور سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش خبر داد.

به گفته حیدری ، این قایق در نوع خود اولین قایق تفریحی ساخته شده با هدف استفاده در زمینه غواصی ، تفریحی و گردشگری در کشور می باشد. مواد اولیه استفاده شده در این شناور به گونه ای است که  سبک و دارای مقاومت مناسب بوده و دیواره های آن به مرور زمان تغیر حالت نمی دهند.

در این قایق از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده است و با دادن مختصات به سیستم راهبری آن ، به صورت خودکار مسیر را طی کرده و باز می گردد.موتور استفاده شده نیز به صورت ترکیبی بوده و می تواند از بنزین یا برق استفاده نماید.

حیدری افزود : در کف اتاقک شناور ، دریچه ای تعبیه شده است که از آن می توان برای غواصی و شنا استفاده کرد. همچنین داشتن سرویس بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه ، مبل های تخت شو و لوازم رفاهی از جمله امکانات این محصول بومی می باشد.

بر اساس اعلام مدیر این پروژه ، نمونه مشابه خارجی این محصول حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد و این در حالی است که با توجه به تامین صد درصد مواد اولیه در داخل کشور ، قیمت تمام شده آن یک هشتم مشابه خارجی می باشد. در صورت انجام حمایت و گذراندن موفق آزمایش های اولیه ، امکان تولید صنعتی این محصول به میزان ۱۰ عدد در ماه وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد : طرح های ساخت پروژه هایی نظیر شهرک دریایی ، رستوران دریایی ، کافی شاپ دریایی و سوئیت های مخصوص غواصی و امداد و نجات نیز در دست مطالعه است و درصورت انجام حمایت مناسب ، قابلیت اجرا دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها