رفع ابهام درباره مجوز مشترک فعالیت زنان صیاد جزیره هنگام

شغل جنسیت نمی‌شناسد



زنان صیاد جزیره هنگام پس از سال‌ها فعالیت، موفق به اخذ مجوز صیادی شدند. 15 مجوز برای 30 زن صیاد این جزیره صادر شده که دهه فجر به آن‌ها اعطا می‌شود. یکی از ابهامات این اتفاق صدور یک مجوز برای دو نفر بوده است که به گفته‌ی مدیرکل شیلات هرمزگان در طرح‌های جدید شیلات برای هر قایق حداقل دو نفر را برای هر فقره مجوز صید به عنوان مالک معرفی می کنند و این موضوع هیچ ارتباطی به جنسیت افراد ندارد.

«عبدالرسول دریایی» مدیر کل شیلات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار صبح ساحل با تاکید بر اینکه در صدور مجوزهای صیادی تفاوت جنسیتی معنایی ندارد، گفت: شیلات استان با توجه به ظرفیت‌یابی در منطقه و نظر موسسه تحقیقات کلیه مجوزهای صید را تخصیص می‌دهد. این پانزده فقره مجوز نیز با پیگیری شیلات برای بانوان جزیره هنگام اختصاص یافت تا تعداد بیشتری از بانوان و خانواده‌های آنان را پوشش دهد. با توجه به هزینه بالای تامین و ساخت شناور، برای هر فقره مجوز دو نفر در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه هرشناور قایق برای 3 نفر شغل ایجاد می‌کند، اضافه کرد: طبق طرح‌های جدید شیلات برای هر قایق حداقل دو نفر را برای هر فقره مجوز صید به عنوان مالک معرفی می ‌کنند. این مجوزهای جدید (هر مجوز قایق برای دو نفر) در شهرستان جاسک و سیریک برای عموم در حال صدور است.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: مجوز صید شناور قایق به حداقل دو نفر و لنج صیادی به حداقل شش نفر داده می‌شود و هیچ ارتباطی به جنسیت افراد ندارد.

دریایی درباره نحوه‌ی تخصیص تسهیلات و سوخت بین افراد بعد از اخذ مجوز مشترک، توضیح داد: با صدور مجوزها، افراد سوخت یارانه‌ایی دریافت می‌کنند.در رابطه با تسهیلات نیز در صورت تامین اعتبار به بانک‌های عامل جهت دریافت معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای دریافت بیمه و کارت ملوانی نیازی برای اقدام مشترک افراد نیست، گفت: هر نفر به صورت انفرادی باید کارت ملوانی و مدارک مورد نیاز دریاروی را تهیه کند و خدمات بیمه‌ای نیز طبق قانون شامل همه افراد می شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها