برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در روستاهای مناطق زلزله‌زده هرمزگان



معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و موقت برای زلزله‌زدگان در روستاهای سایه خوش، دژگان و کلاتو بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان خبر داد.

محمد باقر محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این شمار اردوگاه اسکان اضطراری به منظور اسکان زلزله زدگان روستاهای یادشده در منطقه زلزله زده برپا شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه سایر خدمات امدادی و حمایتی به زلزله زدگان روستاهای یاده شده، اقلام زیستی از جمله ۳۰ تخته چادر امدادی، ۶۰ تخته موکت و ۱۵۰ تخته پتو در میان آنان توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح اقدامات بعمل آمده از زمان وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در استان هرمزگان توضیح داد: از بامداد امروز (شنبه) تا دقایقی پیش ۱۲۰ نفر از متاثران از این زلزله با برپایی چادرهای امدادی به صورت اضطراری اسکان و تیم ارزیابی به استعداد چهار تیم به ۱۵ روستا اعزام شدند، فراخوان نیروها و عوامل عملیاتی کادر و داوطلب و اعلام آماده باش به شعب معین و ارزیابی اولیه با تماس تلفنی با دهیاران واقع در محدوده اثر گذاری زلزله انجام شده است.

محمدی با تشریح مکان وقوع، منطقه تحت تاثیر، مناطق آسیب دیده و نوع آسیب این زلزله اضافه کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعیدو بندر قشم و روستاهای سایه خوش و حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند که در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزارو ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

وی درباره روستاهای آسیب دیده بر اثر وقوع زمین لرزه، افزود: روستاهای کلاتو، سایه خوش و دژگان از جمله روستاهای آسیب دیده هستند که ریزش دیوار حیاط و ترک خوردگی سقف و دیوار برخی منازل در آن گزارش شده است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران،  زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

  

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها