امکان افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در پی سفرهای اخیر در کشور؛

احتمال ورود کرونای انگلیسی به هرمزگان



علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آمار مرگ و میر کرونا و ورود موج جدید در کشور گفت: کشور ما هم دچار موج جدید و کشنده بیماری ناشی از ویروس کرونا شود همان‌طور که الان در اروپا و امریکا شاهد آن هستیم. وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور به گونه‌ای است که از نظر تعداد بستری و مرگ و میر شرایط با ثبات‌تری نسبت به ماه‌های گذشته داریم که این موضوع به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان است.

معاون وزیر بهداشت در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در بین کسبه گفت: بسیای از بازاریان و کسبه در شرایط اعمال محدودیت‌ها همکاری کردند. البته برخی همکاری نکردند که بر خلاف میل باطنی مجبور به پلمب شدیم، زیرا اگر این کار انجام نمی‌شد، می‌توانست منجر به ابتلای بیشتر افراد شود.

وی در ادامه گفت: ترددها و سفرها در زمینه انتشار ویروس کرونا بسیار موثر است و حتی سفرهایی که هفته گذشته به جزیره قشم اتفاق افتاد، جای نگرانی دارد، زیرا این عدم رعایت می‌تواند باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر به علت کرونا شود.

به گزارش صبح ساحل، هفته گذشته پس از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ آبی (خطر کم) را هم به رنگ بندی‌هایی کرونایی کشور اضافه کرد مسئولان استان هرمزگان نیز بر همین اساس رنگ بندی جدید شهر‌های استان را اعلام کردند.وضعیت شهر بندرعباس زرد و وضعیت جزیره قشم آبی اعلام شد.این اعلام رنگ بندی چراغ سبزی بود برای بی‌خیالی بسیاری از مردم ایران که بار  سفر ببندد و راهی استان هرمزگان شوند.

این روزها سواحل و بوستان‌های جزیره قشم ، جزیره هرمز و شهر بندرعباس مملو از مسافرانی است که بدون توجه به شرایط کرونایی به هرمزگان سفر کرده اند، هجوم مسافران به این استان، هم مردم و هم مسئولان استان هرمزگان را نگران کرده است.

در حال حاضر ۸۹۳ مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان هرمزگان پس از تشخیص پزشکی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و اقدامات و مراقبت‌های درمانی برای آنان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان می گوید: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان هرمزگان طی ماه جاری نسبت به آذرماه ۱۸ درصد کاهش یافته است.وی معتقد است : هرمزگان استانی مسافرپذیر است، احتمال ورود کرونای انگلیسی هم به استان وجود دارد.

دکتر نوروزیان ضمن ابراز نگرانی از افزایش سفرها به استان در روزهای اخیر، گفت: بارها تاکید شده که شرایط استان هرمزگان بسیار حساس و شکننده است و در صورت تداوم این سفرها و بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، باید شاهد قرمز شدن دوباره استان باشیم که هم اکنون نیز وضعیت جزیره هرمز و قشم بسیار نگران کننده است و براساس آمارهای اعلام شده بیش از ۴۰ هزار مسافر در روزهای گذشته وارد این جزایر شدند.

وی با اشاره به انجام تست های سریع کووید ۱۹ توسط کارشناسان بهداشتی در مبادی ورودی بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر پهل، اظهار داشت: کارشناسان حاضر برای مسافرانی که قصد ورود به جزایر قشم و هرمز دارند ، این تست را انجام می دهند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا مثبت کرونا ، مورد شناسایی شده و همراهان آنان را با همانگی دیگر دستگاه های مسوول به استان مبداء بازگشت می دهند.

نوروزیان با اشاره به خطر کرونای انگلیسی، افزود: از آنجایی که بیماری های تنفسی به سرعت در سطح جامع پخش می شوند، باید با جدیت بیشتر پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا از ابتلا به این ویروس از هر نوعی از آن در امان بمانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها