رانندگان تاکسی‌های آنلاین در انتظار سهمیه سوخت



در حالی که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌گویند مدتی است اعتبار سهیه سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، وزارت کشور و شرکت‌پخش فرآورده‌های نفتی هر یک دیگری را مسئول پاسخگویی به این موضوع می‌دانند؛ برخی هم می‌گویند سهمیه‌ها در حال پرداخت است و اگر مشکلی وجود دارد رانندگان باید موضوع را از طریق صنف خود پیگیری کنند.

به‌ نوشته تجارت نیوز، بعضی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌گویند مدتی است سهمیه بنزین آنها پرداخت نمی‌شود. تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز نیز در این مورد پیام‌هایی را ارسال کرده‌اند و خواستار رسیدگی به موضوع پرداخت نشدن اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند.

برای مثال مخاطبی نوشته‌ است که «سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی که توسط وازت نفت یا وزارت کشور واریز می‌شود بعد گذشت یک هفته هنوز واریز نشده، اگه کامنت‌های پیج رانندگان اسنپ رو ببینید همه از واریز نشدن سهمیه بنزین گله دارن.»

مخاطب دیگری نیز از این موضوع گلایه کرده است که «سهمیه بنزین را کم کرده اند و در جواب گفتند هنوز اطلاعات برای ما ارسال نشده.»

موضع غیررسمی اسنپ و تپسی: پیگیری می‌کنیم

برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی مربوط به خود نیز از این موضوع گلایه کرده‌اند. برای مثال در صفحه رانندگان اسنپ (drivers.snapp) در اینستاگرام، رانندگان زیادی در این مورد سوال پرسیده‌اند و  ادمین صفحه‌ هم قول پیگیری داده است.

در صفحه سفیران تپسی (tapsi.safiran) نیز همین پرسش به دفعات تکرار شده است؛ ادمین در پاسخ به رانندگان، مسئول این موضوع را وزارت کشور دانسته و نوشته که تپسی در حال پیگیری موضوع است تا واریز سهمیه‌ها زودتر انجام شود. اسنپ و تپسی اما در پیگیری تجارت‌نیوز حاضر به موضع‌گیری رسمی نشدند.

در حال پرداخت است؛ شماره پلاک را ارسال کنید

تجارت‌نیوز همچنین تلاش کرد موضوع را از طریق وزارت کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز پیگیری کند.  روابط عمومی هر دو نهاد، موضوع را مربوط به دیگری می‌دانستند.

در وزارت کشور هم در نهایت کسی پاسخگو نبود اما دفتر سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به پیگیری‌های تجارت‌نیوز پاسخ داد که پرداخت‌ها در حال انجام است و اگر کسی مدعی است که سهمیه خود را دریافت نکرده است، باید پلاک خود را ارسال کند تا بررسی شود.

اما کارشناس روابط عمومی سماس، سامانه ملی اطلاعات سفر، گفت که فهرست رانندگان برای وزارت کشور ارسال شده و در آنجا معطل مانده است و او دلیل این موضوع را نمی‌داند.

رانندگان از صنف خود پیگیری کنند

این در حالی که در معدود اظهارنظرهای رسمی درباره مشکل تاخیر در واریز سهمیه بنزین، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید این مشکل را از طریق صنف خود پیگیری کنند. او مدعی شده است به محض این که اطلاعات رانندگان به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برسد، طی مدت ۲۴ ساعت، کارت سوخت آنها شارژ می‌شود.

منتشر شده: 1
G
۲۹ دی ۱۳۹۹
حق قشر ضعیف راننده تاکسی خوردن نداره صد تاسف واسه دولت.تا الان که ۲۹ دی ناه هست هنوز سهنیه ها واریز نشده.ابتدای تصویب این طرح قرار بود اعتبارا ششن به ششم شارژ شه.شد ۱۹م و ۲۰ م و... الانم که شده ....
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها