امارات به فکر صادرات هیدروژن به جای نفت افتاد



شرکت نفت دولتی ابوظبی تولید هیدروژن از گاز طبیعی را افزایش داده و قصد دارد به جای نفت، این سوخت پاک را در سراسر دنیا بازاریابی کند.

به گزارش صبح ساحل،شرکت نفت دولتی ابوظبی با کمک دو صندوق سرمایه حکومتی، این امیرنشین غنی از نفت را به صادرکننده سوخت پاک هیدروژن تبدیل می‌کند.  شرکت نفت ملی ابوظبی با شرکت سرمایه‌گذاری مبادله و ADQ اتحادی  برای تولید هیدروژن از گاز طبیعی و انرژی تجدیدپذیر تشکیل داده تا این سوخت پاک را در سراسر دنیا و در امارات بازاریابی کند.

 شرکت انرژی آتی ابوظبی با نام مصدر قراردادی با شرکت انرژی زیمنس برای ساخت تاسیسات تولید هیدروژن در شهر مصدر ابوظبی امضا کرده است.   برخی کشورهای خاورمیانه که درآمدشان بر پایه نفت استوار است، به دنبال استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت هستند. وزیر انرژی عربستان هم اعلام کرده قصد دارد این کشور را که بزرگترین صادر کننده نفت جهان است به بزرگترین صادر کننده هیدروژن تبدیل کند.

 ابوظبی هم مانند عربستان گاز طبیعی تولید می‌کند که می‌توان از آن برای ساخت هیدروژن استفاده کرد. این امیرنشین همچنین نور شدید خورشید را دارد که می‌تواند از آن برای تولید هیدروژن سبز استفاده کند. ابوظبی پایتخت بزرگترین امیر نشین امارات است.

 شرکت نفت ادنوک هم به طور مستقل هیدروژن تولید خواهد کرد. این شرکت سالانه حدود 300 هزار تن هیدروژن برای فعالیت های پالایشی و پتروشیمی خود تولید می‌کند و قصد دارد تولید خود را به بیش از 500 هزار تن برساند.

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها