برگزاری دومین جشنواره استانی پانتومیم درهرمزگان



دبیر دومین جشنواره پانتومیم در هرمزگان گفت: این جشنواره استانی اواخر بهمن ماه امسال به صورت مستقل در بندرعباس برگزار می‌شود.

رضا جوشعار  در نشست خبری افزود: دومین جشنواره استانی پانتومیم در سه بخش مجازی، محیطی و صحنه‌ای در چندسالن نمایشی(طوبی، آفتاب، یارا) توسط آموزشگاه هنرهای نمایشی گردون در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره تا ۱۰ بهمن اعلام خواهد شد، گفت: مقاومت، دفاع مقدس، حقوق شهروندی و کرونا و وضعیت کادر بهداشت و درمان بخشی از محورهای جشنواره امسال است.

دبیردومین جشنواره پانتومیم درهرمزگان، رویکرد و هدف‌گذاری اصلی برگزاری این دوره از جشنواره پانتومیم هرمزگان را آموزش عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی هنرجویان و ایجاد انگیزه برای فعالیت در عرصه بازیگری و معرفی هنرمندان مستعد از دیگر هدف‌های تعریف شده برای برگزاری این جشنواره است.

جوشعار عنوان کرد: این دوره از جشنواره مثل دوره گذشته به صورت مستقل توسط بخش خصوصی با همراهی هنرمندان تئاتر استان، انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ابرازداشت: در۱۰سال گذشته هیچ جشنواره پانتومیم برگزار نشده است، این درحالی است که در استان هرمزگان فعالیت گروه‌های نمایشی پررنگ بود و نخستین دوره این جشنواره در ۲ بخش با ۲۲ اثرنمایشی برگزار شد.

دبیردومین جشنواره پانتومیم درهرمزگان با بیان اینکه این جشنواره در بخش صحنه‌ای بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، گفت: به دلیل شرایط کرونا در بخش محیطی نیز حضور مردم برای تماشای نمایش‌ها با رعایت دستورات بهداشتی و به صورت محدود خواهد بود.  

جوشعار از بخش‌های جدید امسال جشنواره پانتومیم هرمزگان به بخش پژوهش اشاره کرد و افزود: در این دوره از جشنواره پانتومیم از ظرفیت داوران استانی و کشوری استفاده می‌شود و تلاش داریم در سال‌های آینده نیز این جشنواره به صورت منطقه‌ای و ملی برگزار کنیم.

جوشعار، دبیرخانه دریافت آثار شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره را آموزشگاه هنرهای نمایشی گردون واقع در میدان پارک شهر اعلام کرد و یادآورشد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان کشوری و استانی از بخش‌های جانبی دومین جشنواره استانی پانتومیم درهرمزگان است.

نخستین جشنواره پانتومیم هرمزگان ۲۸ فروردین سال گذشته درفرهنگسرای طوبی بندرعباس با حضور ۲۲ گروه نمایشی برگزار شد.

پانتومیم، نوعی نمایش همراه با موسیقی که در آن بازیگران سخن نمی‌گویند و مفاهیم را به یاری حرکات و حالت‌های چهره و بدن به بینندگان خود منتقل می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها