فرماندار شهرستان قشم:

در ارائه آمار واقعی ورود گردشگر به قشم بزرگنمایی شد



فرماندار شهرستان قشم گفت: وضعیت رنگبندی کرونا در وضعیت آبی است و همه باید برای رعایت پروتکل ها و جلوگیری از حرکت به سمت تعطیلی و متضررشدن صنوف اقدام کنند.

علیرضا نصری صبح امروز(اول بهمن ماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم بیان کرد: باید تمهیدات لازم برای آگاهی بخشی جامعه به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت بگیرد و در این راستا می بایست از ظرفیت رسانه ها، اصناف و گروه های در معرض خطر استفاده کرد.

وی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی برخی رسانه ها در خصوص ورود گردشگران به جزیره، افزود: بسیاری از افرادی که به جزیره وارد شدند، بومی قشم بودند و روزانه حدود ۱۸۰۰ تا ۲ هزار خودرو در شرایط عادی وارد جزیره می شوند.

نماینده عالی دولت در قشم، پیک ورود به جزیره را فقط در یک روز دانست و اعلام کرد: فقط در این روز ۵۰ درصد به ظرفیت معمول خودرو به جزیره اضافه شده و چیزی که در رسانه ها منتشر شده بسیار از واقعیت ها فاصله دارد.

نصری با انتقاد از نابرابری در انتشار اخبار ورود گردشگر به کیش، بندرعباس، چابهار و سایر شهرهای جنوبی ادامه داد: گردشگران، در مسیر خود از شهرهای زیادی عبور و در آنها توقف می کنند و اگر احتمال انتشار ویروس باشد، باید برای همه یکسان باشد.

وی با کذب خواندن ادعای نداشتن ماسک ۹۰ درصد از گردشگران، اضافه کرد: مشخص نیست مبنای آماری برخی آقایان کجاست و افرادی که این آمار را به رییس جمهور می دهند اصلا آشنایی با بنادر ورودی قشم دارند یا نه؟

نصری بر ضرورت کنترل مبادی ورودی خصوصا در اسکله ها و فرودگاه ها و تست از گردشگران و مسافران تاکید کرد و گفت: وضعیت آبی کنونی حاصل تلاش اصنافی است که خودجوش از اسفند پارسال اقدام به تعطیلی مغازه هایشان کردند و مردم و مسئولینی است که تمام تلاش خود را برای رسیدن به این وضعیت انجام داده اند.

وی تصریح کرد: نان مردم باید همزمان با جان مردم تامین شود و این نیازی است که ما به عنوان حق الناس در قبال آن وظیفه داریم.

فرماندار شهرستان قشم، از بدجلوه دادن وضعیت قشم ابراز ناخرسندی کرد و افزود: راحت ترین کار ممکن تعطیلی صنوف است؛ اما باید تمامی تبعات ناشی از این رویداد سنجیده شود و با درک همه شرایط و رعایت پروتکل ها، مسیر آبی در قشم پایدار و وضعیت سفید نیز با تلاش آحاد مردم، گردشگران و صنوف محقق شود.

نصری بر نمونه گیری، قطع زنجیره کرونا و غربالگری تاکید کرد و افزود: آفت کرونا، خوش،خیالی یا بیخیالی است و باید همه گوش به زنگ باشیم تا دوباره شاهد افزایش ابتلاها نباشیم.

وی بر تعادل بین معیشت و کنترل بیماری تاکید کرد و افزود: امیدواریم مسوولان با دقت بیشتری، نسبت به آمارهای ورودی به جزیره و شهرستان های دیگر نگاه کنند تا باعث نگرانی بین مردم و تضییع حقوق صاحبان مشاغل نیز نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها