مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان:

یک میلیون و 70 هزار نفر در هرمزگان دارنده سهام عدالت هستند


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان از آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت سجام و از بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان و آمادگی فعالیت آن در بورس گفت.

مهدی دسینه، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در مصاحبه اختصاصی با صبح ساحل گفت: دولت از سال 85 تصمیم گرفت سهام برخی از شرکت‌های بزرگ خود را به مردم بدهد و افرادی را سهامدار کند، که بعد از این اتفاق، 49 میلیون و 152 هزار 741 نفر سهامدار سهام عدالت شدند. او افزود :  این افراد را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، روستائیان و عشایر، کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان، کارگران فصلی و ساختمانی و سایراشخاص تشکیل می‌دادند.

گفتنی است که این سهام از 500 هزار تومن تا یک میلیون تومان بود و تا ده سال غیرقابل فروش بود؛یعنی تا سال 95 .

  

روش های مدیریت سهام عدالت

 مهدی دسینه با اشاره روش‌های مدیریت سهام عدالت گفت: همانطور که می‌دانید دارندگان سهام عدالت دو دسته هستند کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

او افزود :قبل از اینکه سهامداران به این دو دسته تقسیم شوند ، پروژه آزادسازی سهام عدالت به دستور مقام معظم رهبری ابلاغ شد و این اجازه داده شد تا دارندگان سهام عدالت بتوانند روش مدیریت سهام خود را انتخاب کنند، که به صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر بود.

مهدی دسینه تصریح کرد: افرادی که آگاهی و توانایی لازم برای مدیریت سهام خود را دارا هستند مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و وارد بورس شدند و توانستند از این طریق سهام خود را خرید و فروش و معامله کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان تشریح کرد که روش غیرمستقیم یا روش پیش فرض ( در صورت انتخاب نکردن روش مدیریت در زمان آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم برای افراد به صورت خودکار انتخاب می‌شد) افراد توانایی اداره سهام خود را نداشتند ومدیریت این سهام را به شرکت‌های بورس استانی و دولت واگذار می‌کنند.

 

سجام در هرمزگان

مهدی دسینه  در رابطه با سجام در استان هرمزگان گفت : حدود یک میلیون و 70 هزار نفر دارنده سهام عدالت هستند. از این تعداد 70 درصد روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

او افزود : در حال حاضر برای سهام‌داران روش غیرمستقیم بازه زمانی در نظر گرفته شده تا با ثبت‌نام در سامانه سجام بتوانند از حقوق سهامداری خود استفاده کنند. مهدی دسینه با اشاره به اینکه می‌توان به حق انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان، دریافت سود سهام عدالت و یا حق دخالت در تصمیمات سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها اشاره کرد. مشمولان دارای سهام عدالت در استان هرمزگان برای بهره‌مندی از این مزایا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا بتوانند از حقوق سهامداری خود استفاده کنند. این کار را می‌توان هم به صورت غیرحضوری و هم حضوری با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام داد.

گفتنی است که به دلیل شیوع کرونا بهتر است افراد این کار را درخانه انجام دهند تا از تجمع جلوگیری شود.مهلت ثبت نام تا پایان دی ماه بود که تا دهم بهمن ماه تمدید شده است و افراد می توانند ثبت نام را انجام دهند. در صورت ثبت نام نکردن نمی‌توانند از مزایای سهامداری خود استفاده‌ای داشته باشند.

دسینه گفت: افرادی که در سامانه سجام ثبت نام کنند در تصمیمات شرکت های سرمایه‌گذاری استان نقش خواهند داشت.

  

ثبت‌نام در سامانه سجام

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: اگر تعداد افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده و در سامانه سجام ثبت نام را انجام داده باشند نسبت به افرادی که ثبت نام را انجام نداده اند بیشتر شد مجمعی به عنوان مجمع عمومی صاحبان سهام در استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان است و در صورت برگزار شدن و انتخاب هیات مدیره‌ها، شروع به فعالیت در سازمان بورس خواهد کرد. 

دسینه گفت: کارهای نهایی پذیرش این شرکت در بورس در حاضر درحال انجام شدن است.

دسینه اضافه کرد: برای دارندگان روش غیرمستقیم مهم است که حتما تا تاریخ معین شده چه از روش حضوری و یا غیرحضوری در سامانه سجام ثبت نام و مشخصات خود را در سامانه ثبت کنند، تا بتوانند از حقوق و مزایای خود به عنوان سهامدار استفاده کنند .

وی در پایان گفت : روش ثبت‌نام در سامانه سجام بسیار ساده است و نیازی به حضور در دفاتر پیشخوان نیست و در هر زمان می توانند به راحتی حتی با گوشی همراه خود اقدام به ثبت نام نمایند .

 

 

غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 1
مصطفی اسیان
۶ بهمن ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید فکر می کنم همه ی اینها رو ملت میدونن شما لطف کنید یک گزارش تهیه کنید تا معلوم بشه این شرکت چه زمانی به بورس راه پیدا میکنه ، با این حرکت لاک پشتی که نمیشه کار کرد .
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها