احتمال خاموشی‌های ساعتی در صورت تداوم روند افزایشی مصرف برق در هرمزگان



 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان از احتمال اعمال خاموشی های ساعتی در استان در صورت تداوم روند افزایشی مصرف برق در هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، حسن کهوری شامگاه چهارشنبه در این خصوص به رسانه ها اظهار داشت: در حال حاضر مصرف برق در هرمزگان هرمزگان ۲۰ درصد بیشتر از سهمیه اعلام شده است و از همین رو احتمال اعمال خاموشی های ساعتی در استان وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون مصرف برق در هرمزگان ۳۶ هزار مگاوات در ساعت است که این رقم باید به ۳۰ هزار مگاوات در ساعت برسد.

کهوری با تاکید بر کاهش مصرف برق و گاز در تمام نقاط کشور از جمله هرمزگان، تصریح کرد: اعمال خاموشی‌های اضطراری در بخش خانگی، ناشی از محدودیت سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و این اقدام برای پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه انی هرمزگان گفت: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی راهکارهای ساده برای صرفه جویی در مصرف برق و گاز در زمستان است.

کهوری ابراز داشت: با توجه به تداوم سرمای هوا، افزایش مصرف گاز و کاهش سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در کشور، در صورت عدم همکاری مشترکان، امکان خاموشی برق در هرمزگان نیز وجود دارد.

 

هرمزگان ۷۱۹ هزار مشترک برق دارد که از این شمار بیش از ۵۸۰ هزار مشترک برق خانگی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها