مدیرکل روابط کار وزارت تعاون و کار: 

شرکت‌های پیمانکاری مناطق ویژه و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند



مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 48 و 49 قانون کار و مقاوله نامه شماره 100 و ماده 51 قانون کار، شرکتهای پیمانکاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.
به گزارش صبح ساحل، کوروش یزدان در نشست هم اندیشی با روسای واحدهای کار مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان افزود:  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره‌کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاههای بالای 50 نفر اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در شرکتهای خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام کنند.  
یزدان اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، روسای مناطق ویژه باید این موضوع را مد نظر داشته و نسبت به اجرا  و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام داشته باشند.
در حاشیه این نشست مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدهای فعال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس بازدید و بر رعایت اصول ایمنی در این کارگاهها تاکید کرد.
  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها