درمانگاه کووید19 در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید



رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از راه اندازی، تجهیز و بهره برداری از درمانگاه کووید 19 کیش خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: این درمانگاه با مساحت 108 متر مربع، شامل دو اتاق و تجهیزات لازم، در مجاورت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در سفین، با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش آماده سازی و در حال ارائه خدمات به مراجعان دارای علائم کرونا می باشد.

وی افزود: مراجعین به درمانگاه توسط مراقب سلامت مورد بررسی و ارزیابی از نظر علایم کووید قرار می گیرند و پس از ثبت اطلاعات، در صورت نیاز به پزشک ارجاع می شوند. پزشک در صورت شک به بیماری کووید، بیمار را برای انجام نمونه گیری به کانکس نمونه گیری ارجاع می نماید.

رئیس مرکز توسعه سلامت گفت: در این درمانگاه پزشک، کارشناس آزمایشگاه، مراقب سلامت و کارشناس مبارزه با بیماریها کلیه امور مربوط به کووید 19شامل: معاینه، تهیه لیست نمونه گیری و نوبت دهی، ارجاع بیماران جهت انجام نمونه گیری، ثبت اطلاعات مرتبط توسط مراقبین، جواب دهی آزمایشات، نمونه گیری و صدور گواهی انجام آزمایش انجام می شود.

دکتر رضانیا در مورد ساعات فعالیت این درمانگاه نیز افزود: همه روزه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر این مرکز دایر و مشغول ارائه خدمت به مراجعین می باشد.

رضانیا با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری ویروس کرونا، عمده انتقال از طریق تماس های نزدیک در محل های کار و به ویژه محیط خانگی ناشی می شود، عنوان کرد: بیماران با علائم کم، که در منزل کار مداوا را پیگیری می کنند و دیگر بیماران بستری شده پس از ترخیص از بیمارستان می بایست به مدت ۲ هفته پس از تشخیص سرپایی و یا ترخیص از بیمارستان اصول جداسازی از دیگر افراد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بیماران مذکور در کنار رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی می بایست وسایل شخصی و همچنین محل خواب و غذاخوری خود را از دیگر افراد خانواده جدا نمایند.

سخنگوی شورای سلامت گفت: مبتلایانی که توانایی فراهم کردن این شرایط را ندارند، می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها