دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

افزایش موارد بستری کرونا/ ممکن است وضعیت استان دوباره قرمز شود



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی خیز جدید همه گیری کرونا در استان آغاز می‌شود و ممکن است وضعیت هرمزگان دوباره قرمز شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مراجعه کنندگان سرپایی این هفته نسبت به هفته قبل ۱۵ درصد بیشتر شد، اضافه کرد: موارد مثبت تست‌های گرفته شده هم ۳ درصد افزایش دارد، در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی خیز جدید همه گیری کرونا در استان آغاز می‌شود و ممکن است وضعیت هرمزگان دوباره قرمز شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش گردشگران و دورهمی‌ها از یک سو و از دیگر سو کاهش استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی نگرانی‌ها را از موج تازه همه گیری کرونا بیشتر کرده است، عنوان کرد: ۲۱ درصد بیماران قرنطینه ایی هم این هفته نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه موارد بستری در استان نیز همین میزان افزایش دارد، خاطرنشان کرد: بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۷ درصد افزایش یافته و بررسی‌ها نشان می دهد دیر مراجعه کردن مبتلایان از دلایل این افزایش است.

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه شمار فوتی‌های قطعی ناشی از کرونا این هفته در مقایسه با هفته پیش ۲۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: فعالان صنفی استان هرمزگان لازم است تمامی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و به مشتریان بی توجه خدمات ارائه نکنند و در غیر اینصورت واحدهای صنفی بر اساس قانون پلمب می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها