حمله یک قلاده پلنگ به گله دامدار سندرکی


نویسنده: صبح ساحل

در پی حمله یک قلاده پلنگ به گله دامدار سندرکی در شهرستان میناب دوازده راس گوسفند تلف شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، «سلیم ذاکری»، دهیار روستای «آرنگو» پایین از توابع بخش سندرک شهرستان میناب در تایید این خبر گفت:12 راس از گوسفندان یک دامدار اهل روستای ارنگو پایین از توابع شهر سندرک مورد حمله پلنگ قرار گرفته و تلف شدند.
ذاکری افزود: با توجه به پیگیری انجام شده و بازدید از محل حادثه متاسفانه ۴راس از گوسفندان به طور کامل از وسط نصف و ۳راس به علت کنده شدن قسمتی از بدن و ۵ راس به علت سقوط از بالای کوه به دلیل فرار از دست پلنگ تلف شدند.

 

حمله یک قلاده یوزپلنگ به گله دامدار سندرکی

 

 
دهیار روستای آرنگو بالا اظهار داشت: این حادثه در ۵کیلومتری روستا رخ داده که دامدار جهت استراحت به منزل بازگشته و گوسفندان در حال چرا بودند که در بازگشت به محل چرا با این حادثه مواجه شده است، طبق مستندات و شاهدان عینی و مشخص شدن رد پا مشخص گردید این حمله توسط پلنگ صورت گرفته است.
دهیار آرنگو بالا افزود:این محل با توجه مستعد بودن  و تردد دامداران زن و مرد و جوانان روستا به طور کامل محل چرای دامهای روستا محسوب می شود.

 

 

حمله یک قلاده یوزپلنگ به گله دامدار سندرکی

  ذاکری افزود:با توجه به این که شکار این نوع حیوان ممنوع و خلاف قانون میباشد از مسولین مربوطه تقاضا داریم به این مسئله ورود و نسبت به برآورد هزینه و صدمات ناشی از این تلفات کارشناشی کرده و خسارات وارد شده به دامدار را پرداخت نمایند تا شاهد تله گذاری زوستاییان و از بین رفتن این گونه کمیاب در استان نباشیم.

به گفته روابط عمومی محیط زیست هرمزگان، کارشناسان مربوطه هنوز حمله پلنگ به این گله را تایید نکردند و گفته می شود این حمله ممکن است از سوی گرگ یا پلنگ باشد.

لازم به ذکر است دهیار روستای فلان در سندرک به اشتباه از حمله "یوزپلنگ" به گله خبرداده در حالی که "یوزپلنگ" ۲۱ سال پیش منقرض شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها