شاخص آلودگی  شهر های هرمزگان در یک شنبه 5 بهمن:

بندرعباس، خمیر و جاسک در صدر آلوده ترین شهرها قرار دارند


نویسنده: سامیه طهورنیان

امروز(یکشنبه) 5 بهمن، هوای شهرهای بندرعباس  با شاخص 146، بندر خمیر با 153، در رده ناسالم و خطرناک برای گروه‌های حساس قرارد گرفت.

به گزارش صبح ساحل، در  سامانه شبکه ملی پایش کیفی هوای محیط و صوت سازمان حفاظت محیط زیست، هوای بندر جاسک با 170و یاسوج با شاخص 173، دیگر شهرهای آلاینده کشور قرار دارند و مابقی شهرهای کشور در شرایط قابل قبول هستند. گفتنی است که اعداد بین 101 تا 150 ناسالم برای افراد با گروه های حساس چون بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان است .  اعداد بین 150 تا 200ريا، خطرتاک برای سایر افراد و بالای 200 بسیار ناسالم برای افرادی که می خواهند در مدت طولانی در محیط بیرون فعالیت کنند.محدوده 300 به بالا بسیار خطرناک و بایستی از خروج از منزل جلوگیری شود.

 

بندرعباس آلوده ترین شهر هرمزگان

افزایش بی سابقه آلودگی هوا در بندرعباس در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته در نشست روز هوای پاک از برنامه ریزی برای دستیابی هرمزگان به هوای چاک سخن گفته شد. بر اساس  سامانه شبکه ملی پایش کیفی هوای محیط و صوت سازمان حفاظت محیط زیست ، روز گذشته شاخص آلودگی هوا در بندرعباس به مرز 440 رسید که با توجه به سطح بالای آلودگی این محدوده بسیار خطرناک ، مراکز و اصناف تعطیل نشدند. رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای هرمزگان در رابطه با آلودگی هوای روز گذشته اعلام کرد که  با توجه به وزش باد شدید و گرد و خاک ،  شاخص کیفیت هوا در شهر بندرعباس به ۴۴۰ میکروگرم رسیده  و هوای شهر بندرعباس در وضعیت اضطرار و خطرناک قرار دارد. پس از بندرعباس، میزان شاخص کیفی هوا در شهرستان جاسک نیز ۲۶۷ میگروم بود که آن را در محدوده خطرناک قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در نشست هفته گذشته و به مناسبت روز هوای پاک اعلام کرده بود که غرب بندرعباس که بیشترین صنایع در آن جا قرار دارند  بیشترین آلودگی را تولید می کنند.

 او در رابطه با جریان مازوت سوزی نیروگاه ها و کمبود گاز در کشور گفت که استان هرمزگان نیز از  قضیه مازوت سوزی «مستثنی» نیست. در حال حاضر ۱۲ صنعت آلاینده در استان شناسایی شده که عمده تر آنها در بندرعباس است ‌و در بحث مازوت سوزی، آلودگی به صورت تجمعی و افزایش ریزگردها که از صنایع معدنی است

او در این نشست اعلام کرد که  نیروگاه بندرعباس جزو صنایع آلاینده در استان است و این صنایع در حال مازوت سوزی هستند. بنا بر گفته های حبیب مسیحی تازیانی، آلودگی و مازوت سوزی صنایع در سال های قبل نیز اعلام شده است. این مقام مسئول، کاهش دریافت گاز را علت افزایش آلاینده ها عنوان کرده است چون صنایع به سمت استفاده از مازوت می روند.  

 

بندرعباس صبح روز یکشنبه 5 دی ماه

منتشر شده: 1
esa
۵ بهمن ۱۳۹۹
مسئولین هم در خواب لا اقل مدارس و ادارات تعطیل بشه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها