از محل بودجه سال آینده؛

176 میلیارد تومان به پرداخت بدهی‌های شهرداری بندرعباس اختصاص یافت


نویسنده: صبح ساحل

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری بندرعباس گفت: بودجه 1400 شهرداری بندرعباس با رقم هزار و 760 میلیارد تومان تقدیم شورای شهر بندرعباس شد که برای دیون (بدهی) قطعی سنوات شهرداری هم 176 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی جهانبخش در گفت و گو با صبح ساحل، با بیان اینکه شهرداری بندرعباس زودتر از تاریخ مقرر بودجه را تقدیم شورا کرد، افزود: پس از بررسی پیشنهادات سازمانها و مناطق و برگزاری جلسات مختلف، لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس براساس بخشنامه سازمان شهرداری‌ها نوشته و تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمدی شهرداری و کشور اهداف و استراتژی‌هایی در بودجه در نظر گرفتیم تا بتوانیم به تحقق قابل قبولی در بودجه برسیم.

وی از افزایش 39 درصدی بودجه 1400 شهرداری بندرعباس خبرداد و اظهار کرد: توجه به مسائل رفاهی پرسنل شهرداری، تاب‌آوری شهر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توجه ویژه به حوزه خدمات شهری از اولیت های اصلی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری است.

به گفته جهانبخش، منطقه چهارم شهرداری از سال 1400 به طور رسمی آغاز به کار می‌کند و دو ناحیه نیز با نگاه خدمت بهتر به شهر اضافه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری بندرعباس درباره تغییرات صورت گرفته در شهرداری گفت: از این پس شهرداری بندرعباس خزانه‌داری و کمیته تخصیص را خواهد داشت که تمام منابع و درآمدهای سازمان‌ها و مناطق در خزانه‌داری مرکز جمع‌آوری شده و از آن‌جا از طریق کمیته تخصیص با توجه به برنامه ی ۵ ساله شهرداری، به عنوان راهبرد اصلی بودجه، تقسیم‌بندی بودجه به مناطق صورت می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه علی رغم نرخ تورم نقطه‌ای ۴۴ درصدی هرمزگان، شهرداری سال آینده ۳۹ درصد در مجموع درآمدهای خود افزایش خواهد داشت.

جهانبخش در خصوص رقم بودجه شهرداری در سال آینده اظهار کرد: در حال حاضر رقم پیشنهاد شده به شورای شهر، هزار و 760 میلیارد تومان است که 812 میلیارد بودجه جاری ست که امیدواریم مورد توجه شورا قرار بگیرد. رقم بودجه در سال گذشته هزار و 270 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه های شهرداری در بخش  جاری، عمرانی و پرداخت دیون (بدهیهای شهرداری) است، اضافه کرد: در سال 99 پرسنل شهرداری 49 درصد افزایش حقوق داشتند. در بخشنامه بودجه 1400 اشاره شده است که 25 درصد فعلا افزایش حقوق پرسنل را در نظر بگیریم. از طرفی 40 درصد هم برابر ماده 64 و 68 شهرداری‌ها حتما باید در حوزه عمرانی ببیند سعی می‌کنیم پروژه های نیمه تمام را تا پایان 1400 تکمیل کنیم.

به گفته جهانبخش شهرداری بندرعباس سال آینده هیچگونه افزایش نیروی انسانی نخواهد داشت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها