اتصال ۱۲۶ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات



معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به آخرین اقدام های انجام شده برای توسعه زیرساخت های الکترونیکی در مناطق محروم استان گفت: با تلاش های صورت گرفته بستر لازم جهت اتصال ۱۲۶ روستا با جمعیتی بیش از ۵۷ هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

به گزارش صبح ساحل، نازنین شیبانی تذرجی شامگاه یکشنبه در نشست توسعه زیرساخت های الکترونیکی شهرستان بشاگرد با اشاره به بخشی از جزئیات اقدامات انجام شده، اظهار داشت: بیش از چهار ماه از سفر وزیر ارتباطات و فناوری به هرمزگان گذشته و به دنبال این سفر و دستورهای وزیر و استاندار، تاکنون ۶۹ سایت توسط همراه اول ، ایرانسل و های وب در مناطق محروم استان ارتقا و ایجاد شده است.

وی ادامه داد : هم اکنون در شهرستان بشاگرد ۱۴۵ کیلومتر حفاری و ۴۵ کیلومتر فیبرگذاری صورت گرفته و در شهرستان حاجی آباد ، روستای سیاهو و سرگز احمدی نیز ۸۰ کیلومتر حفاری و ۷۰ کیلومتر فیبرگذاری انجام شده است.

این مقام مسوول افزود : در راستای ارایه خدمات هر چه بیشتر به مردم مناطق روستایی و توسعه خدمات الکترونیک، ایجاد و ارتقا ۵۰ سایت تلفن همراه اول و ارتقا ۴۳ سایت همراه اول در برخی از مناطق روستایی بشاگرد، بندرعباس ، حاجی آباد ، بندرلنگه، بستک، رودان ، قشم ، بندرخمیر ، سیریک و میناب توسط شرکت مخابرات استان انجام شده است.

شیبانی ابراز داشت: همچنین ایجاد و ارتقا ۷ سایت دیگر مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی مخابرات هرمزگان تا نیمه بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و دسترسی ۲ هزار و ۱۴۱  خانوار و جمعیت ۷ هزار و ۸۳۵  نفر به شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد .

وی با اشاره به احداث ۳ نگله دکل ۶۶ متری در دهستان کوهشاه از توابع شهرستان حاجی آباد توسط شرکت مخابرات هرمزگان ، گفت: جانمائی انجام شده و ریپیتر (تکرار و تقویت کننده پیام های بی سیمی و ارسال به مناطق دورتر) مازگرد در ۲۵ بهمن ۹۹ ، ریپیتر کهن گدار و بیدوئیه کجین در ۸ اسفند احداث و راه اندازی خواهد شد.

شیبانی خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه احداث و ارتقا ۸۶ سایت شرکت ایرانسل، تاکنون احداث و ارتقا ۱۸ سایت روستایی توسط شرکت ایرانسل صورت پذیرفته که با انجام آن بستر لازم جهت اتصال ۲۸ روستا با ۲۲۴۴ خانوار و جمعیت ۷۷۶۷ نفر به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: در راستای توسعه زیر ساخت های الکترونیکی در روستاهای مناطق محروم ، شرکت های وب نیز از مهرماه سال جاری تاکنون تعداد ۸ سایت در روستاهای هرمزگان نصب و راه اندازی کرده و بستر لازم جهت اتصال ۲۹ روستا با ۳۵۱۱ خانوار و جمعیت ۱۳۳۲۷ نفر به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها