اعمال محدودیت سفر به هرمزگان تا اردیبهشت  ۱۴۰۰ ازسوی ستاد کرونا  به پلیس راه ابلاغ نشد

دستورهایی در حد حرف



"ابلاغیه مبنی بر محدودیت شدید سفر به هرمزگان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به دست پلیس‌راه استان نرسیده است".

به گزارش صبح ساحل، فرمانده پلیس‌راه هرمزگان بابیان این مطلب  گفت:" زمانی که از ستاد استانی کرونا به پلیس‌راه ابلاغیه صادر نشود  مبنی بر اینکه تمامی مبادی ورودی به‌شدت کنترل  و نسبت به ورود گردشگر و مسافر با پلاک غیربومی سختگیری و اعمال قانون شود ،پلیس نمی‌تواند  راه‌ها را ببندد و یا خودروها پلاک غیربومی  را بر این اساس جریمه کنند".

فریدون همتی استاندار هرمزگان شنبه چهارم بهمن‌ماه جاری اعلام کرد که محدودیت‌های شدیدی به پلاک‌های غیربومی از همین هفته اعمال  شود و  هدف از این محدودیت‌ها جلوگیری از موج سفرهای غیرضروری و ورود گردشگران به هرمزگان دانست  تا شاهد موج بعدی کرونا در این استان نباشیم. این در حالی است که ورود خودروهای غیربومی همچنان ادامه دارد و هرروز شاهد ورود و چادر زدن گردشگران در ساحل ،پیاده‌روها و بوستان‌ها  و همچنین متوقف بودن خودروهای استان‌های هم‌جوار هستیم . استاندار هرمزگان در شنبه هفته گذشته 27 دی‌ماه سال جاری  نیز بیان کرد  که هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بندرها پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود درحالی‌که حدود 6 هزار خودرو با توجه به تعطیلی روز یکشنبه بیست و هشتم دی‌ماه جاری، فقط به قشم وارد شدند. این کلمات و جمله‌ها محدودیت‌ها  فقط در کاغذ نوشته  و در خبرها ذکرشده و عملیاتی نشده است . به گفته سرهنگ مهدی نیکبخت ابلاغیه این محدودیت ورود به قشم و کیش  به پلیس‌راه و حتی پلیس راهور اعلام‌نشده بود.وی بابیان اینکه  تابع دستورات ستاد ملی استانی کرونا هستیم گفت: اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه تا ششم دی‌ماه سال جاری ادامه داشت و در این مدت از ورود  12 هزار خودرو  به درون استان جلوگیری و بیش از 25 هزار خودرو اعمال قانون  شد.سرهنگ نیکبخت  ادامه داد: افرادی بودند که در این مدت  نامه پزشکی و بیمارستانی داشتند و بر اساس سفر ضروری اجازه ادامه مسیر به آن‌ها داده شد. این مقام مسئول  از اجرای محدودیت‌های چند روز قبل از فرارسیدن تعطیلات  22 بهمن خبر داد که مقرر است اجرای این محدودیت‌ها در چند روز اخیر  به پلیس‌راه ابلاغ شود .

 شلیک تیر به سمت دوربین‌ها

فرمانده پلیس‌راه هرمزگان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت   از استقرار  79 دستگاه ثابت دوربین در جاده‌های استان مطالبی بیان کرد و در خصوص  آسیب‌دیدگی اکثر دوربین‌ها در شرق استان یادآور شد: سال گذشته در شرق استان افرادی با شلیک تیر، دوربین‌ها را از کار انداختند که امسال  دوربین‌های جدیدی در آن اماکن مستقر کردیم . سرهنگ نیکبخت از شناسایی 135 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و افزود: بر اساس اولویت  45 نقطه حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفت .

 جریمه 28 میلیاردی

فرمانده پلیس‌راه هرمزگان در خصوص اعمال قانون خودروهای متخلف گفت: از اول سال جاری تاکنون خودروهای متخلف 28 میلیارد ریال جریمه شدند. سرهنگ نیکبخت این را هم اضافه کرد که بر اساس بند الف ماده 23 قانون  رسیدگی به تخلفات مصوب1389، 60 درصد کل وجوه حاصله به تفکیک درآمد ناشی از تخلفات رانندگی خارج از شهر به سازمان راهداری و شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد ، از این 60 درصد ، 70 درصد به دهیاری‌ها و 30 درصد به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد. این وصول برای  استانداردسازی وسایل ، خط‌کشی ، نگهداری ، تهیه و نصب تابلوها و... احداث پل‌های عابر پیاده ، اصلاح راه‌های روستایی و... است. وی در خصوص نتایج مصرف وصولی‌ات جریمه‌ها در این  استان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 اجرایی نشدن قانون تردد تانکرهای حامل مواد سوختی

فرمانده پلیس‌راه هرمزگان گریزی داشت به تردد خودروهای سنگین حامل مواد سوختی و خطرزا  در جاده‌ها . که بر اساس ماده 8 قانون حمل مواد خطرناک، تردد این خودروها از غروب تا شب ممنوع است ولی این قانون در استان اجرایی نمی‌شود ، این خودروها با در دست داشتن بارنامه می‌توانند از پلیس‌راه عبور کنند و در جاده‌ها برانند.این درحالی‌که است که بر اساس آمار، اکثر تصادفات خودروهای سنگین مانند تانکرهای سوخت در شب رخ می‌دهد و احتمال این هست که شاهد  تصادفات زنجیره‌وار و ناگوار باشیم . به گفته سرهنگ نیکبخت هر شبانه‌روز به‌طور میانگین 450خودروی سنگین حامل مواد خطرزا از استان خارج می‌شود به دل جاده می‌زند و هر 25 روز نیز حداقل یک تصادف تانکر و... را شاهد هستیم  که در این زمینه مسیر آغشته به سوخت  تا ساعت‌ها  بسته و ترافیک سنگینی ایجاد  می‌شود. نبود وسایل راهداری لازم  نیز در این مورد قابل‌ذکر است.سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه مجوز تردد این وسایل نقلیه از سوی پلیس‌راه صادر نمی‌شود ، نبود زیرساخت و عدم همکاری ارگانهای مختلف در ساخت پارکینیگ ها و...را از موارد خروج  خودروهای سنگین حامل مواد خطرزا  خواند و گفت: اگر راه این تانکرهای  مواد سوختی را ببندیم کجا آن را مستقر کنیم ...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها