فوتسالیست موفق هرمزگانی:

می خواهم در لیگ های برتر جهان توپ بزنم



از ۹ سالگی بازی رسمی خودش را در تیم فوتسال شهسوار دیار خلیج فارس شروع کرد و اولین بازی را با این تیم انجام داد. وی بر این باور است که هنوز به اوج فوتسالی خودش  نرسیده و برای به اوج رسیدن هنوز فرصت های زیادی دارد.  قهرمانی در سن نونهالان استان با تیم شهسوار ، قهرمانی در رده سنی نوجوانان با تیم های شهسوار و یاران شهسوار، قهرمانی استان در رده جوانان با تیم یاران شهسوار، قهرمانی در لیگ برتر فوتسال استان در رده بزرگسال با تیم فولاد هرمزگان، قهرمانی امید های کشور با تیم آذرخش ، قهرمانی با تیم دانشکده  کرانی در بازی های کشوری از افتخارات ورزشی ایشان می باشد.
گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتسالیست آینده دار هرمزگانی با هم می خوانیم.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

امیررضا خون جهان(معروف به روبن)، متولد بیست و دوم خرداد ماه ۱۳۷۸، شهر اصفهان، دوران کودکی خود را در کیش ،نوجوانی و جوانی خود را در بندرعباس گذرانده ام ،در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی دانشگاه هرمز هستم.

  از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

از سن ۹ سالگی بازی رسمی خودم را در تیم فوتسال شهسوار دیار خلیج فارس شروع کردم و اولین بازی را با این تیم انجام دادم.

  مربیان خود را برایمان نام ببرید؟

اولین مربی من در تیم شهسوار، حسن مریدی و  به مدت دو سال بود که ایشان نام مستعار روبن را برای من انتخاب کردند . پس از تیم شهسوار به تیم یاران شهسوار با مربیگری محمود حمزه پور رفتم و  نزد ایشان افتخار شاگردی دارم.  در رده های پایه بازی کردم، بعد از آن به تیم فولاد هرمزگان پیوستم و به مدت یک سال در کنار محمد حمزه پور بازی کردم . اکنون در تیم آذرخش هستم که مربیگری این تیم برعهده عباس روز پیکر می باشد.

  نقش خانواده در ورزش کردنت به چه میزانی بوده است؟

از صمیم قلب از تک تک افراد خانواده ام تشکر می کنم . خانواده ام حامی اصلی‌  من در طول دوران بازی و موفقیت هایم بوده اند.
    
  می خواهم در لیگ های برتر جهان توپ بزنم

 خانواده هم اهل ورزش هستند؟

پدرم ، بازیکن اسبق تیم  فوتبال مهاجرین کرمان، برادر بزرگترم ابراهیم خون جهان  جز تیم فوتبال کشتیرانی می باشد. خواهرکوچک ترم  فوتسال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و در تیم های بزرگسال مس شهربابک ، گهر زمین سیرجان و در تیم  منتخب استان سابقه بازی دارد و چندین مرتبه عنوان خانم گل استان را کسب کرده است.

  اوضاع فوتسال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟

در چند سال اخیر در رده های نونهان ، نوجوانان ، جوانان و امید تمام تیم های استان توانسته اند در مسابقات مناطق، لیگ یک و لیگ برتر مقام های متعددی کسب کنند که این نشان از رشد فوتسال استان در کشور را می دهد.

  طرفدار کدام تیم فوتسال خارجی هستید؟

طرفدار تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال هستم و بازی های این تیم را می‌پسندم و پیگیری می کنم.
  
  می خواهم در لیگ های برتر جهان توپ بزنم
  

  برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟

برنامه کوتاه مدت من بازی در تیم های قدرتمند و سرشناس فوتسال کشور و خارج شدن از استان هرمزگان می باشد و در بلند مدت قصد دارم بازی فوتسال را با تیم های مطرح جهان تجربه کنم و در لیگ های برتر جهانی توپ بزنم.
 

 کمی از تیم آذرخش بگویید نقش آن در رشد فوتسال استان چقدر بود؟

آذرخش برند فوتسال استان هرمزگان است . فوتسال استان  با نام این تیم بیشتر در کشور شناخته شد. 
با بودن این تیم بود که تیم ها و فوتسالیست های بزرگ ایران به هرمزگان آمدند. وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان و  بهترین بازیکن آسیا به واسطه تیم آذرخش به  هرمزگان آمد پس نقش آذرخش در فوتسال هرمزگان یک نقش اساسی بوده است.

  علت اصلی سقوط آذرخش به لیگ یک در چه می دانید؟

اگر بخواهیم صادق باشیم و رو راست بگویم کم لطفی مسئولین باعث سقوط آذرخش به لیگ یک شد.

  از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟

فوتسال استان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. از جمله نیاز های فوتسال هرمزگان  یک سالن اختصاصی است که برای ما رویا شده است.
 

 تعدادی از هم بازی های خود را معرفی می کنید؟

محمدرضا سدری  حمید باقرزاده ، محمد بنی اسدی ، بهزاد میری زاده،، متین قادری، محمد خرم از دوستان و همبازی های خوب من هستند.

  در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟

خیر

  اوج فوتسال شما با کدام تیم بوده است و در چه سالی ؟

لحظاتی بوده که از بازی کردن خودم واقعا راضی بودم  و لذت برده ام.  اما در حال حاضر بر این باورم که هنوز به اوج نرسیده ام و فرصت های زیادی را در آینده پیش رو دارم.
 

 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

قهرمانی در سن نونهالان استان با تیم شهسوار ،قهرمانی در رده سنی نوجوانان با تیم های شهسوار و یاران شهسوار، قهرمانی استان در رده جوانان با تیم یاران شهسوار، قهرمانی در لیگ برتر فوتسال استان در رده بزرگسال با تیم فولاد هرمزگان، قهرمانی امید های کشور با تیم آذرخش ، قهرمانی با تیم دانشکده  کرانی در بازی های کشوری از افتخارات ورزشی من هستند.

  الگوی شما در ورزش کیست؟

صبر و بردباری را از  پدرم، جدیت و مصمم بودن را از  برادرم، انگیزه و تلاش را  از مربی عزیزم محمود حمزه پور، معرفت و خوش قلبی را از محمد حمزه پور، خودباوری و تکنیک بازی را از حسین طیبی الگو می گیرم.

  شرایط فوتسال شهر بندرعباس چگونه است؟

در حال حاضر بندرعباس دو تیم در لیگ یک کشور دارد که با حمایت مسئولین و همت بازیکنان می توان یکی از این دو تیم را دوباره در لیگ برتر دید.
 

 بهترین مربی فوتسال استان را چه کسی معرفی می کنید؟

در رده های پایه محمود حمزه پور و در بزرگسالان با اختلاف عباس روز پیکر بهترین های مربیگری فوتسال هرمزگان هستند.

  صمیمی ترین دوست فوتسالی خود را نام ببرید؟

متین قادری که نزدیک‌ به پنج سال است که هم  رفاقت داریم  و هم  همبازی هستیم.

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

تشویق های پدر وبرادرم  از روی سکو تماشاگران سالن فجر هنگامی که من با پیراهن آذرخش در لیگ برتر با تیم ملی حفاری بازی می کردم و دو گل به ثمر رساندم از بهترین خاطرات ورزشی من به حساب می آیند.

  بدترین خاطره ورزشی شما؟

سقوط به لیگ‌ یک به  همراه تیم آذرخش،که هنوز نتوانسته ام فراموش کنم و در ابتدای دوران حرفه ای فوتسالم تجربه تلخ و بزرگی است.

  بهترین مربی فوتسال ایران از نظر شما چه کسی است؟

مربی تیم ملی فوتسال ایران «سید محمد ناظم الشریعه»

  بهترین تیم فوتسالی ایران از نظر شما چه تیمی است؟

به نظر من بهترین تیم به امتیاز بالا و کسب عناوین قهرمانی نیست بلکه  بهترین تیم فوتسال ایران تیم ملی حفاری اهواز است . تیمی ریشه دار و قدیمی در فوتسال کشور که همیشه بر اساس برنامه ریزی دقیق و مشخصی تیم داری می کند.

   بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

از نظر بنده بهترین مربی جهان«خورخه برز»سرمربی تیم ملی پرتغال است.

  نظرتان راجع به هوادران هرمزگانی چیست؟

هوادران هرمزگانی خون گرم، مهربان، پر انرژی و شاد هستند و با خونگرمی خودشان انرژی مثبت به بازیکنان می دهند.

  زیباترین جای هرمزگان از نگاه شما کجاست؟

طلوع آفتاب ساحل بندرعباس در یک روز پاییزی با وزش  ملایم بادهای خشک

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

در کنار خانواده به تفریح می‌رویم . علاقمند به کتاب و سریال های خارجی می باشم و گاهی اوقات با توصیه مربی ام به تمرینات خردسالان  می روم و کمک مربی هستم.

  بهترین های فوتسال هرمزگان را نام ببرید ؟

محمد بنی اسدی، بهزاد میری زاده، محمد رضا دهقانی، متین قادری، سینا احمدیان پور، عارف محمدی و در بانوان هم فهیمه زارعی بهترین فوتسالیت های استان هرمزگان می باشند.

  و حرف آخر...

وززش را با عشق و علاقه شروع کنید و ادامه بدهید،  خدا همیشه در مسیری که گام برداشته اید همراه شما خواهد بود، پس نگران نباشید. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها