مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز گفت:

انتقال سالانه ۱۷ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه شش



 مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز گفت: میزان حجم گاز انتقالی بر اساس نیاز و محدودیت‎‌های مصرف کنندگان و برای فصول مختلف بین ۴۵ تا ۵۲ میلیون متر مکعب در روز متغیر بوده و حجم انتقال سالیانه بر اساس این نوع مصرف، حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد مترمکعب است.

به گزارش صح ساحل، علیرضا عربلو در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهارداشت: منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران قدم‌های موثری در جهت دستیابی به خودکفایی و صرفه جویی ارزی و ریالی برداشته است.

 به نوشته ایرنا، وی در این  باره بیان داشت: این اقدام منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران در راستای قطع وابستگی در تأمین اقلام و دریافت خدمات از شرکت‌های خارجی، با بکار بردن شیوه‌های مختلف از جمله بومی سازی، انجام مهندسی معکوس، جایگزینی قطعات موجود در بازار به جای قطعات اصلی خارجی و همچنین ساخت و تولید قطعات توسط کارشناسان منطقه و بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی ادامه دارد.

مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز در خصوص تعمیرات اساسی صورت گرفته وضعیت ایستگاه‌ها و آمادگی منطقه در فصل سرد سال نیز گفت: مطابق با برنامه زمانبندی تعمیرات و نگهداری تاسیسات تقویت فشار گاز، تمام فعالیت های تعمیراتی و نگهداری از جمله اورهال تجهیزات ثابت، بازدیدهای ۲هزار ساعته توربوکمپرسورها، انجام فعالیت‌های کالیبراسیون تجهیزات مختلف در زمان‌های مقرر انجام و تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه کاملا آماده بهره‌برداری مطلوب در فصول سرد سال هستند.

به گفته عربلو، بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تمامی تعمیرات از جمله تعمیرات خطوط لوله ۱۲ اینچ انتقال گاز، تعمیرات خط ۲۴ اینچ و خط ۵۶ اینچ در کنار سایر برنامه های تعمیراتی روتین و ادواری انجام شده است.

مدیرمنطقه شش عملیات انتقال گاز، میزان کار بدون حادثه در منطقه را افزون بر پنج میلیون نفر ساعت در سال اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین اقدام منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران در سال جاری تعمیرات برنامه‌ریزی شده خطوط انتقال ناشی از پیگرانی هوشمند بوده است.

وی ادام داد: انجام طرح‌های تعویض پوشش خطوط لوله و هم‌چنین بازرسی و تعمیرات برنامه‌ریزی شده تاسیسات تقویت فشار در راستای انتقال پایدار گاز طبیعی از دیگر برنامه‌های این منطقه در سال جاری بوده است. 

عربلو در خصوص دیگر فعالیت‌های منطقه شش انتقال گاز ابرازداشت: مسوولیت اجتماعی در بین کارکنان منطقه ۶ عملیات انتقال گاز به عنوان یک فرهنگ، نهادینه شده که می توان به مشارکت کارکنان در قالب گروه خیریه در ساخت و بازسازی ۲ مسجد و ۲ واحد مسکونی و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه افزون بر ۷۵ میلیون تومان کالای اساسی در بین نیازمندان در روستاهای همجوار اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها