مدیرکل مدیریت بحران استانداری :

هرمزگان، فعالیت لرزه‌ای بیشتری نسبت به نقاط دیگر کشور دارد



 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: حساسیتی که امروز نسبت به فعالیت‌های لرزه‌ای در این استان ایجاد شده بایستی از گذشته وجود می‌داشت زیرا فعالیت لرزه‌ای این منطقه بیشتر از سایر نقاط کشور است.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز چهارشنبه با بیان اینکه میزان شرایط منطقه غرب بندرلنگه پس از وقوع زمین لرزه ساعت ۹ و ۲۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه بندرچارک امروز درحال بررسی است، گفت: تعداد زمین لرزه‌ها در این روزها نسبت به گذشته افزایش نیافته بلکه وقوع زمین لرزه بزرگ و با شدت پنج ریشتر و سپس وقوع پس لرزه‌های متعدد که شدت کمتری دارند توجه‌ها را بیشتر به سمت وقوع زمین لرزه‌ها جلب کرده است.

وی ادامه داد: جزیره هرمز در گذشته زمین لرزه‌های با شدت بالا را تجربه کرده است و حتی یک فروردین سال ۵۶ زمین لرزه‌ای با شدت ۶ و ۹ دهم ریشتر در بندرعباس رخداد که ۱۲۸ کشته و صدها مجروح برجای گذاشت.

حسن‌زاده اضافه کرد: هرمزگان محل تلاقی چین‌خوردگی‌های زاگرس و مکران است و با توجه به شرایط زمین ساختی منطقه مکران احتمال وقوع سونامی هم وجود دارد، بنابراین بایستی نظارت جدی بر رعایت اصول ساخت و ساز و مباحث و مقررات ایمنی ساختمان در این استان اعمال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پژوهش‌هایی پیرامون ساختار زمین و لرزه خیزی این استان انجام شده اما هنوز نیاز به پژوهش‌های بیشتری وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، سرگز، بندرکنگ و فارغان از دیگر  نقاط هرمزگان هستند که طی هفته های اخیر در این مناطق زلزله آمده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها