گفتگوی ویژه تلفنی امارات با مقام های آمریکایی

ابوظبی خواهان همکاری نزدیک با دولت بایدن شد



عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات، روز گذشته با «رابرت مالی» نماینده ایالات‌متحده در مسائل ایران، گفتگویی ویژه انجام داد.
به گزارش صبح ساحل و به نقل از آژانس خبری امارات، «آل نهیان» در این گفتگوی تلفنی به همکاری بین‌المللی و تعهد امارات متحده عربی برای همکاری نزدیک با دولت بایدن اعلام آمادگی کرد. او در ادامه گفتگو از تلاش کشورش برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، آغاز گفتگوی جدید و تحکیم همکاری به‌عنوان بخشی از توافقنامه صلح آبراهام، تأکید کرد.
از دیگر موضوع های بحث شده در این تماس تلفنی، روابط استراتژیک میان امارات و امریکا بود. دو طرف تعدادی از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای، همکاری مداوم بین دو کشور و تقویت ستون‌های صلح و امنیت در منطقه را بررسی کردند.
همچنین شیخ عبدالله آل نهیان از روابط استراتژیک و طولانی‌مدت بین امارات متحده عربی و ایالات‌متحده آمریکا قدردانی کرد.
این دیپلمات ارشد اماراتی با «آنتونی جی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات‌متحده نیز تماس تلفنی برقرار کرد. او در این تماس بر گستردگی روابط امارات و رشد مداوم همکاری دو کشور در همه جبهه‌ها تأکید کرد.
گفتنی است که پیش‌ازاین «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود از بازنگری معاملات فروش سلاح در وزارت خانه خود خبر داد. این اظهارنظر از سوی وزیر امور خارجه آمریکا، در حالی صورت گرفت که شبکه «سی ان ان» گزارشی داد که دولت بایدن، فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کرده و در حال بررسی بیشتر توافق‌نامه‌هایی است که دولت دونالد ترامپ آن را منعقد کرده است. این مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد که به‌طورکلی، وقتی صحبت از فروش تسلیحات می‌شود در ابتدای شروع کار هر دولت جدید در آمریکا، معاملات سلاح بازنگری می‌شوند تا دولت روی کار آمده اهداف راهبردی خود را بر مبنایان پیش ببرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها