به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

اهدای ۵۰۰جهیزیه به زوج‌های نیازمند هرمزگانی



به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در یازدهمین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مومنانه، ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد.

به گزارش صبح ساحل، همچنین در این رزمایش  تعداد ۱۵هزار بسته بهداشتی و ۱۰۰هزار ماسک نیز بین نیازمندان هرمزگان توزیع شد.

 مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری این رزمایش با قدردانی از همه مسوولان و دست اندرکاران کمک مومنانه در هرمزگان گفت: تاکنون حدود ۶ هزار و ۱۸۰ سری جهیزیه توسط همه نیروهای سپاه و گروه‌های جهادی در سطح این استان  تهیه و توزیع شده است.
به نوشته ایرنا ،سردار سید ضیاالدین حزنی افزود: این جهیزیه ها که همه کالاهای آن ایرانی و تولید داخل بوده، ابتدا با هزینه ۲۵ میلیون ریال شروع شد و اکنون ارزش آن به ۲۰۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون ریال رسیده که البته در این شرایط بحرانی اقتصادی و وضعیت کرونایی بسیار ارزشمند است.
وی بیان داشت: وضعیت کرونایی بهترین فرصت است که هم ازدواج آسان صورت گیرد و هم از خرج های اضافه کاسته شود.

 سپاه پاسداران در همه احوال حواسش به مردم است
 دبیر قرارگاه محرومیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: سپاه پاسداران باید ضمن اینکه با همه نیروها و امکاناش حواسش به رزم باشد، در همه احوال نیز به مردم هم رسیدگی کند.
سردار حزنی افزود: سپاه از هرکسی که بخواهد برای مردم کاری انجام دهد، در کنارش هست که این کمک‌ها سریع تر برای قشر مردمی انجام شود.
وی بیان داشت: باید مردم داری، مردم یاری، مردم دوستی، مردم نوازی و محرومیت زدایی در سرلوحه کار خودمان قرار دهیم، چرا که اگر از مردم حمایت کنیم هیچ کس حتی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حریف ما نیست.
دبیر قرارگاه محرومیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: مردم در بحث‌های معیشتی و اقتصادی از ما دلخور هستند و شایستگی ما زمانی است که مردم از عملکردمان راضی باشند.
سردار حزنی ادامه داد: در سالی جهش تولید برای جلوگیری از طلاق، ازدواج آسان راه افتاده است که کاری بسیار پسندیده است.  

آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تمام شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این رزمایش گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی چیزی نیست که مربوط به ۴۰ سال اول انقلاب باشد یا زمان مشخصی داشته باشد بلکه این آرمان‌ها تمام نشدنی نیست و مطابق با فترت بشری است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود:
نباید فکر کنیم که انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن پایان یافت، بلکه این انقلاب یک امر مستمر است و با آرمان هایش زنده است.
وی بیان داشت: هدف انقلاب در واقع مقابله با ظلم و ظالم، حمایت از مستمندان و محرومان، عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض، استقلال کشور و خوداتکایی ملت و وابسته نبودن به دشمنان، آزادی مردم در چارچوب قوانین و مقررات دین مبین اسلام و نقش پررنگ و برجسته مردم در جمهوریت نظام و بسیاری از اصول دیگر بوده و هست.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: انقلاب ما به آرمان‌های خودش برخلاف انقلاب های موجود در دنیا هیچ گاه خیانت نکرد بلکه به این آرمان‌ها پایبند بوده و گام دوم نیز  راه خود را با شدت و صلابت بیشتر ادامه خواهد داد.
عبادی زاده ادامه داد: در حالی که اگر انقلاب های دیگر را مورد مطالعه قرار دهید، آن انقلاب ها خیلی زود از هم پاشیده شده و حتی به عدد انگشت های دست هم دوام نیاوردند.

فرهنگ ازدواج آسان در کشور نهادینه شده است

 استاندار هرمزگان گفت: ازدواج آسان که برگرفته از ارزش‌های والای انقلاب بوده، با تلاش همه مجموعه‌های فرهنگی تبدیل به یک فرهنگ نهادینه و سازنده شده است.
 فریدون همتی افزود: این مرحله از کمک‌های مومنانه به زوج‌های جوان نخستین مرحله از حمایت‌ها از زوج‌های هرمزگانی نیست و در چند مرحله طی سالجاری و سال گذشته انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش چهار درصدی آمار ازدواج و کاهش چهار درصدی طلاق در هرمزگان بیان داشت: در شرایط محدودیت‌های کرونایی، با وجود سختی‌هایی که وضعیت فعلی برای برخی از اقشار و صنوف به همراه داشته است، ازدواج آسان و بدون تشریفات مجلل به عنوان یک سنت حسنه رونق خوبی پیدا کرده که قابل قدردانی است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان یک ضرورت است، عنوان کرد: همه ظرفیت بخش‌های دولتی استان برای ایجاد اشتغال بکارگرفته شده و زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی با استفاده از تمام ابزارها فراهم شده که شرایط خوبی برای ایجاد تحرک در تمام نقاط استان مهیا شده است.
همتی ادامه داد: طرح‌های عمرانی و برنامه‌های دولت در خصوص ایجاد اشتغال برای جوانان با قوت در حال اجراست و امیدواریم روزی برسد که هر جوانی به شرایط سنی ازدواج رسید با بستر مناسبی که در خصوص اشتغال مهیا شده، بتواند زندگی خود را به دور از دغدغه فراهم نبودن شغل و کسب و کار مناسب شروع کند.
وی با اشاره به ضرورت بیان واقعیت‌های قبل از انقلاب و انتقال آن به نسل امروز، تاکید کرد: ما باید بتوانیم با استفاده از ابزارهای ارتباطی که جوانان امروزی بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند، خیانت‌های خاندان پهلوی به  کشور و انقلاب و مسیر سختی که برای تحقق انقلاب طی شده است را بازگو کنیم.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب با پشتوانه قوی مردمی که هر روز با صلابت تر و مقاوم تر از دیروز برای حراست و صیانت از آرمان‌های انقلاب در میدان هستند، دشمنان را در دستیابی به اهدافشان ناامید کرده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها