مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

هرمزگان مهمترین کانون ساخت و تعمیر انواع شناورها در کشور



مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علی رغم وجود تحریم ها و شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا ؛سال جاری سالی پرکار از نظر تعداد صدور گواهینامه، مجوز ساخت و همچنین نوسازی ناوگان های تجاری، صیادی و تفریحی بوده است.

به نوشته اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "علی رضا محمدی کرجی ران"  ضمن تشریح فعالیتهای صورت گرفته در اداره مرکزی ثبت شناورهای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۱۰ گواهینامه برای  شناورهای  ناوگان های تجاری و صیادی صادرشده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شناورهای ثبت و به آب اندازی شده جهت ورود به ناوگان تجاری، صیادی و تفریحی نیز اشاره ای داشت و گفت: در سال جاری حدود ۲۰۸ فروند شناور به ناوگانهای مذکورالحاق شده که نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است .

به گفته محمدی کرجی ران شرایط دشوار اقتصادی متاثر از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا نتوانست روند ساخت شناورها را باکندی مواجه نماید  به گونه ای که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۵ مجوز ساخت شناور در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ فروند شناور ساخته و به اندازی شده و تعداد ۵۵۰ پروژه نیز  در شناور سازیها در دست اقدام است.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: در مقام مقایسه با سال‌های گذشته، سال جهش تولید سالی  پرکار برای شناور سازی های هرمزگان به شمار می رود.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با بهرمندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال مهمترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور  قلمداد می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها