برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و روسیه در اقیانوس هند



معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رزمایش دریایی مشترک با کشور روسیه بیانگر اقتدار دریایی نیروهای مسلح ایران است که به منظور برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

به نوشته مهر به نقل از ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در جشنواره ایده پردازی شهید نامجو که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: امروز سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی کارآمد و با کیفیت آن نیرو یا سازمان است که باید برای داشتن چنین نیروی کیفیت محوری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که کیفیت نیروی انسانی بالاتر باشد به همان نسبت رشد خواهیم داشت، افزود: نیروی انسانی کارآمد و کیفیت محور، بسترهای رشد و بالندگی را در هر سازمانی ایجاد می‌کنند و البته فرماندهان ما نیز باید در بالاترین سطح کیفی قرار داشته باشند تا شاهد تحول مثبت و مطلوب باشیم.

سیاری با تاکید بر رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه ارتش باید نو شود، خاطرنشان کرد: ما باید عمق این سخن اندیشمندانه را درک کنیم، نو شدن در نگاه به آینده، در نوع تفکر، در ایده پردازی، در خلاقیت و نوآوری باید صورت گیرد و در صدر کارهایمان قرار داده شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه ایده‌های متعالی باید عملیاتی شوند، افزود: ایده، اگر عملیاتی نشود ما به جایی نخواهیم رسید؛ لذا ایده‌ها باید از حالت تئوریک خارج شده و عملیاتی شوند تا شاهد حرکت تحول زا و تغییرات مطلوب باشیم.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است همواره پیاده سازی ایده‌های نو با مقاومت مواجه می‌شود، گفت: این موضوع همواره جاری است منتهی ما نباید عقب بکشیم و اگر تلاش کنیم مطمئناً می‌توانیم ایده‌های مطلوب و علمی خود را به منصه ظهور برسانیم.

سیاری با تاکید بر اینکه یک ایده منطقی و علمی می‌تواند مقاومت در برابر تغییر را خنثی کند، تصریح کرد: ما باید در حوزه‌های مختلف دانشی از جمله، تجهیزات، تاکتیک، تکنیک، آموزش، ساختار، سازمان و… صاحب ایده و اندیشه‌نو باشیم و در این رابطه باید از ظرفیت و نیروی انسانی مستعد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌های آینده متفاوت است، گفت: باید برای جنگ‌های آن روز و جنگ‌های آینده برنامه داشته باشیم چراکه اگر بخواهیم به تجربیات گذشته اکتفا کنیم، قطعاً در جنگ‌های آینده غافلگیر خواهیم شد. پس باید ضمن حفظ تجربیات گذشته، بر مدار علم و دانش روز حرکت کنیم و مطابق با نیازهای عملیاتی روز کار را پیش ببریم و تاکتیک‌های جدید خلق کنیم. امروز یکی از ملزومات ایده پردازی شناخت صحیح محیط و سطوح مختلف تهدیدات است.

سیاری همچنین در جمع خبرنگاران، در خصوص برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای ایران و روسیه گفت: این رزمایش دومین رزمایش کشورهای ایران و روسیه در جنوب کشور است که به منظور برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

وی افزود: هنگامی‌که نیروی دریایی قدرتمند کشور روسیه با نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش برگزار می‌کند، این رزمایش حاوی پیام روشنی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی، تکنیک و تاکتیک، هدایت و فرماندهی و کنترل، ارتباطات و دست‌یابی به تجهیزات نوین در سطح مقیاس قدرت‌های جهانی دریایی قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به تهدیدات مختلف کشورهای فرامنطقه‌ای از اول انقلاب تا امروز گفت: کشور ما از روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تهدیدهای متعددی مواجه بوده و دشمنان در این رابطه طرح‌های مختلفی مطرح کردند که همه با شکست مواجه شده است.

سیاری علت شکست طرح‌های دشمنان را اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توان بازدارندگی نیروی مسلح عنوان کرد و افزود: باید در راستای ارتقای این توان همواره بکوشیم و با ایده‌پردازی و تحقیقات علمی بر مدار دانش روز حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش با توجه به ماموریت‌هایش که حفظ تمامیت ارضی و استقلال است، به اقتدار و عزتی دست یافته که در مقابل تهدیدات امروز و آینده قطعاً جوابگو خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها