محدویت‌های کرونایی در هرمزگان هم‌چنان اجرا می‌شود

جریمه برای تردد شبانه خودروها در بندرعباس


نویسنده: صبح ساحل

برخی شهرستان‌های هرمزگان در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند اما هنوز برخی از افراد نمی دانند که تردد یا ورود و خروج از کدام شهرها ممنوع است یا محدودیت تردد شبانه هم‌چنان اعمال می‌شود یا خیر . در رنگبندی‌های کرونایی، رنگ زرد شامل بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر و رنگ آبی بر اساس تعداد بیماران و سیر بیماری مشخص کننده کم خطری مناطق است که همه مشاغل در آن مناطق با رعایت شیوه نامه‌ها و محدودیت‌های مشخص شده می‌توانند فعالیت کنند و محدودیت ها هوشمند است و به محض تغییر شرایط و رنگ مناطق، محدودیت‌ها به ناچار بازخواهد گشت. بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای آبی، مدارس با کمتر از ۵۰ نفر می‌توانند فعالیت کنند، اما در پایه‌های اول و دوم دبستان حداکثر ۱۰ دانش آموز می‌توانند در کلاس حضور داشته باشند و محدودیت های تردد بین شهری در شهرهای زرد برداشته شده است .بندرعباس در آخرین رنگبندی کرونایی شهرها در وضعیت آبی قرار دارد.واکسیناسیون ویروس کرونا هم 22بهمن ماه در هرمزگان آغاز شد.

با وجود اینکه محدودیت تردد بهترین و ارزان ترین شیوه کنترل این ویروس شناخته شده و همچنان این محدودیت ها توسط پلیس راهور به صورت جدی اعمال می شود. با این اوصاف تکلیف تردد خودروها در محدودیت های شبانه و ورودی و خروجی شهرها مشخص شده اما همچنان عده ای نمی دانند در چه ساعت یا در کدام یک از شهرها می توانند، تردد کنند. در بندرعباس هم به طور مداوم بر ممنوعیت تردد شبانه خودروها در برخی شهرستان‌ها تاکید می‌شود اما شواهد امر حاکی از بی‌توجهی به این محدودیت‌هاست.

عزیزاله کناری صبح امروز در این خصوص اگفت: مردم همچنان از دورهمی و شب نشینی ها خودداری کنند. تردد در شهرهای زرد مربوط به خودروهایی است که پلاک بومی شهرهای گروه نارنجی را دارند و مجاز به تردد در هیچ یک از شهرهای کشور غیر از شهر خود نیستند؛ بدیهی است در صورت تردد این خودروها در جاده ها و شهرها از طریق دوربین ها جریمه می شوند.  

وی افزود: محدودیت های شبانه برقرار است و مردم خریدهای خود را از ابتدای صبح و در ساعات مختلف از روز شروع و نهایت تا ساعت ۲۰ در منزل باشند تا مشمول جریمه تردد شبانه نشوند.

اما در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از ابتدا هم محدودیتی برای ترددهای شبانه در شهرهای آبی تعریف نشده بود و طبق گفته پلیس راهور تنها در شهرهای زرد محدودیت تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح از طریق سامانه های هوشمند کنترل و نظارت می‌شود.

وی هم چنین بر ممنوعیت استعمال قلیان در همه اماکن عمومی و ساحل تاکید کرد و گفت: شهرداری، نیروی انتظامی و بهداشت ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

این در حالی است که فعالیت مراکز استعمال قلیان در اماکن عمومی و سواحل بندرعباس باوجود این هشدارها هم‌چنان ادامه دارد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها