وزیر صمت خبر داد:

بازگشت قیمت مرغ به حالت تعادل با تحویل نهاده‌ها از بندرعباس به وزارت جهاد کشاورزی


نویسنده: صبح ساحل

کمبود مرغ در هرمزگان و افزایش قیمت این کالای اساسی در هفته اخیر خبرساز شده‌بود. با توجه به گرانی بیش از حد گوشت قرمز هم اکنون گوشت مرغ به یکی از نیازهای اصلی خانواده های ایرانی تبدیل شده و گران شدن آن مشکلات زیادی را برای خانوار به وجود می آورد.

به گزارش صبح ساحل، امروز علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در خصوص این مشکل گفت: با تحویل مرتب نهاده‌ها به وزارت جهاد و مداخله در بازار، تا چند روز آینده قیمت مرغ به حالت تعادل باز می‌گردد.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه با نمایندگان مجلس، اظهار داشت: وزارت صمت به صورت مرتب نهاده‌ها را از بندرعباس تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌دهد و وزارت جهاد نیز اطلاعات را در سامانه بازارگاه، بارگذاری می‌کند.

وزیر صمت افزود: توزیع از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و با توجه به این گزارش‌ها، روز گذشته نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که ظرف چند روز آینده نسبت به عرضه مرغ دربازار مداخله خواهد کرد و قیمت مجدد به حالت تعادل بر می‌گردد.

ناگفته نماند که برخی خبرها حاکی از این است که با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش مصرف مرغ خانواده ها، ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کرده است که تولیدکنندگان در ماه آینده تعداد جوجه ریزی خود را به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه افزایش دهند تا مردم در بازار کمبودی احساس نکنند.

با این حال از چند روز گذشته برخی از واحدهای صنفی در سطح شهر بندرعباس مرغ را به قیمت ۲۴ تا ۳۵ هزار تومان به مردم می فروشند و اگر این وضعیت کنترل نشود ممکن است در آستانه شب عید قیمت مرغ بار دیگر به بیش از ۳۵ هزار تومان افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها