زنده‌شدن خانم 79 ساله در قشم



رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نجات جان خانم ۷۹ ساله توسط تکنیسن های اورژانس 115 قشم خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «حسین قاسمی»،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روز گذشته، در پی درخواست اعزام آمبولانس برای یک مورد کاهش سطح هوشیاری در شهر قشم، بالافاصله آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری در ساعت ۱۳:۱۶ دقیقه به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: تیم اعزامی اورژانس ۱۱۵ قشم، در کمتر از ۴ دقیقه بر بالین خانم ۷۹ ساله، که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود و هیچگونه علائم حیاتی نداشت؛ حضور یافت.

بعد از رسیدن تیم اورژانس، سریعا احیاء قلبی و ریوی و مانیتورینگ برای بیمار شروع شد؛ ماساژ قفسه سینه، حمایت تنفسی انجام شد.

قاسمی بیان کرد: انجام احیاء قلبی و ریوی و دادن شوک به بیمار، باعث شد که، قلب بیمار مجددا شروع به فعالیت کند و در نهایت بیمار با مراقبت و حمایت کامل تنفسی و چک مستمر علائم حیاتی با نبض به بیمارستان انتقال داده شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش خالصانه تکنسین های شاغل در پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس 115 استان، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 128 مورد احیاء قلبی و تنفسی توسط تکنسین های اورژانس 115 هرمزگان انجام شده که 20 مورد از آنها موفقیت آمیز بوده و بیمار با تپش قلب و نبض به بخش اورژانس بیمارستان تحویل شده است.

منبع:رکنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها