اولین محموله پیاز از هرمزگان راهی فارس شد



مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از خرید و حمل اولین محموله پیاز از استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، «هدایت اله رحیمی»، مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: در راستای سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر حمایت از کشاورزان تولید کننده و جلوگیری از ضرر و زیان وکشاورزان مناطق جنوبی کشور و ایجاد تعادل در بازار، اتحادیه تعاونی روستایی استان فارس اولین محموله پیاز توافقی را از استان هرمزگان خریداری و حمل کرد.

وی اضافه کرد: خرید پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی از استان‌های جنوبی کشور و عرضه در سایر استان‌ها نمونه‌ای از تعامل و همکاری شبکه بزرگ تعاون روستایی است که در راستای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی ایفای نقش می‌کند.

رحیمی افزود: همکاری سازمان تعاون روستایی استان فارس با استان‌های جنوب کشور به صورت روزانه تا رفع مشکل مازاد تولید در این مناطق ادامه خواهد داشت.

برداشت پیاز در هرمزگان از اواسط دی‌ماه آغاز شده‌است. محصول برداشت شده به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، اهواز و کشورهای عراق و افغانستان فرستاده می‌شود. کاهش 40 درصدی پیاز طی یکسال گذشته موجب افزایش مشکلات کشاورزان شده چراکه کشت و برداشت محصولات کشاورزی نیازمند هزینه‌های هنگفت است. در شرایط اقتصادی فعلی، کشاورزان چشم امیدشان به حمایت مسئولان است.

ویدئوی زیر ناگفته‌های برخی کشاورزان هرمزگانی است:


منبع: باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها