با علائم ابتلا به کرونای جهش یافته در کودکان آشنا شوید



یک متخصص کودکان درباره علائم کرونای جهش یافته در کودکان گفت: اگر کودک تب بالا یا اسهال شدید و یا سرفه دارد، حتما به مراکز درمانی مراجعه شود.

  

به گزارش صبح ساحل، دکتر علی‌اصغر حلیمی گفت : وقتی بیماری در مرحله  ویروسی و التهابی است یک سری دارو‌ها داریم که در بیمارستان تجویز می‌شوند، ولی اگر حال عمومی کودک خوب است درمان خاصی ندارد و استفاده از مایعات بیشتر باشد تا آب بدنش کم نشود.

این متخصص  در خصوص اینکه آیا می‌توان توصیه‌هایی برای جلوگیری از ابتلای کودکان به ویروس جهش یافته داشت؟ اظهار داشت: در مورد ویروس جهش یافته بیشتر سرعت انتشار مهم است که نسبت به ویروس قبلی ۱۳ برابر قابلیت انتشار بالاتری دارد به همین دلیل حتی سنین پایین‌تر و کودکان را درگیر می‌کند، اما در مورد کودکان علایم گوارشی بیشتر است و اسهال‌های شدید و استفراغ و دل‌درد و حتی گاهی سردرد و تشنج نیز وجود دارد و بیشتر با علایم سرماخوردگی همراه است. برای بچه‌های زیر دو سال ماسک توصیه نشده است، چون راه بینی باریکتر است و نمی‌توانند نفس بکشند و فقط باید خانواده مراقبت کنند و کودکان را به جا‌های شلوغ نبرند. نباید کسانی که علائم سرماخوردگی دارند با کودکان در ارتباط باشند. فاصله باید در خانواده رعایت شود و دست‌های بچه‌ها مرتبا شسته شود.

کرونا هر سنی را مبتلا می‌کند

وی در مورد اینکه ابتلا به کرونا در چه سنی از کودکان شایعتر است؟ گفت: در نوع جهش یافته افراد بیشتری مبتلا می‌شوند و به همین دلیل در کودکان بیشتر دیده می‌شود وگرنه کرونا هر سنی را مبتلا می‌کند و از نوزادی تا کهنسالی همه گرفتار می‌شوند.

دکتر حلیمی درباره اینکه آمار مرگ و میر در مورد کودکان چطور است؟ تصریح کرد: آمار مرگ و میر در کودکان از کرونا کمتر است، ولی درصد دقیقی نداریم. مادران باید دقت کنند وقتی بچه‌ای به کرونا مبتلا شد ممکن است پیش مادر و مادربزرگ بروند و این طیف از کودکان می‌گیرند.

در سیر کرونا بدن‌درد و اسهال و تب بالا وجود دارد

این متخصص کودکان در پاسخ به این سوال که خانواده‌ها چطور متوجه تفاوت سرماخوردگی و ابتلای کودک شان به کرونا شوند؟ گفت: سرماخوردگی معمولی اسهال ندارد و بیشتر کیپ شدن بینی و تب مختصر و عطسه است، ولی در سیر کرونا بدن درد و اسهال و تب بالا وجود دارد و باید دقت داشت آیا در خانواده افرادی هستند که علایم کرونا داشته باشند یا نه؟ اگر هم زمان در خانواده کسی مبتلا است این بیماری را باید کرونا فرض کنیم، ولی مراحل درمان یکسان است در کودکان حداکثر یک شربت سیتروئن می‌دهند و یک قطره بینی می‌دهند.

اگر کودک تب بالا یا اسهال شدید و یا سرفه دارد، حتما به مراکز درمانی مراجعه شود

وی در مورد اینکه چه زمانی باید به مراکز درمانی مراجعه شود؟ اظهار داشت: اگر کودک تب بالا یا اسهال شدید و یا سرفه دارد، حتما به مراکز درمانی مراجعه شود. وقتی بیماری در فاز ویروسی و التهابی است یک سری دارو‌ها داریم که در بیمارستان تجویز می‌شوند، ولی اگر حال عمومی کودک خوب است درمان خاصی ندارد و استفاده از مایعات بیشتر باشد تا آب بدنش کم نشود و استفاده از قطره بینی و استامینوفن توصیه می‌شود، ولی چنانچه علایم شدیدتر باشد قطعا نیاز به بستری وجود دارد و درمان‌ها در آن سطح انجام می‌شود، ولی در خانه استراحت مایعات بیشتر و قطره بینی و شربت استامینوفن و شاید شربت آزیترومایسین و تحت نظر بودن و در صورت شدید شدن به درمان اختصاصی نیاز دارد.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها