اینترنت گران نمی‌شود



تعرفه اینترنت یک هفته‌‎ی پر چالش را به دنبال داشت.  نمایندگان مجلس بدین صورت بود که تعرفه اینترنت گران شود و درآمد حاصله آن در صداوسیما خرج شود که نمایندگان از رای قبلی خود مبنی بر گران کردن اینترنت ایراد گرفته و برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش صبح ساحل، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با ارجاع بخش هزینه‌ای بند (ی) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ی) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کارور (اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (10) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف 160154 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در (1) بند (ی) این تبصره آمده است:  درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف هزارمیلیارد (1.000.000.000.000) ریال جهت اجرای مواد (5) و (8) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب 20 /12 /1396 و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی ردیف 131500 قرار می‌گیرد.

در ردیف (2) این بند نیز آمده است: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(10%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف 130404 نزد خزانه داری کل واریز می شود. کارورهای ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال 1400 ندارند.

منابع حاصل به میزان سی هزار میلیارد( 000/  000/  000/  000/ 30) ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) سازمان صدا وسیما است.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان مجلس با رفع ابهام بندی از لایحه بودجه در 10 اسفندمه مصوب کردند که تعرفه اینترنت پیام رسانهای شاد و دانشگاهی در سال آینده همچنان رایگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها