مجلس با استخدام کارکنان شهرداری‌ها موافقت کرد



نمایندگان مجلس شورای اسلامی دربررسی لایحه بودجه با ساماندهی و استخدام کارکنان شهرداری‌ها (به جز شهرداری تهران) در سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

به نوشته ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست نوزدهم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با پیشنهاد «مجتبی یوسفی» مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.  

در پیشنهاد نماینده مردم اهواز که به تصویب نمایندگان رسید، آمده است: مقررات استخدامی کارکنان شهرداری‌ها، موسسات، سازمان و شرکت‌های وابسته به آن (به جز شهرداری تهران) به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد وزارت کشور ظرف ۳ ماه تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

یوسفی در توضیح این پیشنهاد گفت: شهرداری‌ها در کشور حدود هزار و ۳۰۰ را اداره می‌کنند و در همه شرایط مانند بارندگی، سیل و زلزله کمک حال مردم و شهر هستند. اما قوانین و مقررات پرداخت حقوق و قرارداد کارکنان شهرداری‌ها مربوط به ۴۰ سال قبل است و حدود ۷ میلیون کارمند با قراردادهای شرکتی و قراردادی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: درزمینه چگونگی پرداخت حقوق به این قراردادها نظارت وجود ندارد و از طرفی شهرداری‌های مناطق محروم به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت بیمه کارکنان خود را ندارند.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها