مهلت دریافت وام جدید کرونا تا دو روز دیگر تمدید شد



ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت وام کرونا را تا نیمه اسفند تمدید کرد، درحالی که تا پیش از این دریافت این تسهیلات برای برخی از بنگاه‌های حوزه گردشگری, فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان تا پایان دی و بهمن اعلام شده بود.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، 18بهمن ماه بود که محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور درباره آخرین تصمیمات اقتصادی ستاد مقابله با کرونا گفت: اقداماتی برای کاهش آسیب اقتصادی کرونا در دو قسمت انجام شد که در بخش اول اعتباراتی برای پرداخت مستقیم در نظر گرفته شد.

وی در ادامه افزود: در مرحله دوم تسهیلات بنگاه محور به حوزه های صاحب الویت داده شد. تسهیلاتی در حوزه فرهنگ به مراکز نمایشی ،سینمایی، ناشران و تولیدکنندگان رسانه ای با تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به گردشگری به عنوان بخش دیگر آسیب دیده از کرونا تصریح کرد: این بخش علاوه بر عید 99، در عید 98 هم به خاطر سیلاب های مناطق مختلف کشور نتوانست درآمدی کسب کند، از این رو تسهیلاتی با تشخیص وزارت میراث گردشگری ارائه شد.

نهاوندیان از ورزش به عنوان بخش دیگری یاد کرد که تسهیلات اقتصادی دوران کرونا به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از ارائه این تسهیلات انجام شده است، تاکید کرد: موعد مراجعه برخی بنگاه ها به بانک ها برای دریافت تسهیلات تا پایان دی و تا پایان بهمن بود.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه هنوز همه منابع جذب نشده و به خاطر محدودیت های ترددی در دی ماه، فرصت مراجعه این سه بخش به بانک ها برای دریافت تسهیلات تا نیمه اسفند تمدید شد.

حوزه ورزش و جوانان یکی دیگر از سه بخش مورد نظر برای دریافت تسهیلات جدید کرونا معرفی شده بود که بر این اساس بخشی از تسهیلات مذکور به صاحبان بنگاه های این بخش از جمله اماکن ورزشی، پارک های آبی و باشگاه های سوارکاری پرداخت شده است.

در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیداً آسیب دیده از کرونا، ستاد مقابله با کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر را تصویب کرد.

 در مرحله اول پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا افراد متقاضی برای دریافت وام ثبت نام کردند و نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور در 14رسته و بیش از 850زیررسته پرداخت شد.

در مرحله دوم پرداخت وام کرونا، سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و رقمی در حدود 8000 میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا 2000 میلیارد تومان به بخش گردشگری، 1700 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص پیدا کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها