صدور 50 پروانه راه‌اندازی گلخانه در میناب



معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب از صدور ۵۰ پروانه راه اندازی گلخانه به وسعت ۱۷۱ هکتار از سال ۹۷ تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مجید سلحشور افزود: همچنین در این مدت ۱۰ پروانه بهره برداری گلخانه با سطح ۲ هزار و ۹۰۱ هکتار  در حال صدور و پنج پرونده گلخانه نیز با سطح هزار و ۷۰۷ هکتار در حال ساخت است.
وی بیان داشت: ۱۳ پروژه گلخانه جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۷۷۵ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تنها ۱۵ درصد از آن محقق شده است.
فرماندار ویژه شهرستان میناب اظهارداشت: هم اکنون ۲۷ گلخانه با وسعت ۵۲ هکتار در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و درحال فعالیت هستند.
 سلحشور یادآورشد: ۱۱ واحد گلخانه‌ای در بخش توکهور، ۲ واحد در بخش سندرک، یک واحد در بخش بندزرک و ۱۳ واحد در بخش مرکزی میناب است.
وی اضافه کرد: گلخانه های سبزی و صیفی در شهرستان میناب نیز پیش از سال ۹۷ تنها ۱/۲ هکتار با برداشت ۹۸ تن محصول بوده  اما از آن سال تاکنون این آمار به ۵۲ هکتار با تولید سه هزار و ۴۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.
فرماندار ویژه میناب یادآورشد: سطح زیرکشت اراضی باغی و زراعی این شهرستان ۴۶ هزار هکتار است که سالانه بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها