برای دومین بار در یک هفته اخیر:

آتش به جان گمرک مرزی افغانستان و ایران



 گمرک «ابونصر فراهی» از وقوع آتش سوزی در «گمرک ابونصرفراهی » در مرز ایران و افغانستان برای دومین بار در هفته جاری خبر داد، و گفت: سه مخزن سوخت در این گمرک آتش گرفت.

  

به گزارش صبح ساحل، «تاج محمد جاهد» استاندار فراه اعلام کرد: این آتش سوزی امروز در میان تانکرهای حامل نفت و گاز در گمرک ابونصرفراهی در خاک افغانستان به وقوع پیوست، اما برای مهار این آتش سوزی تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از ایران برای مهار این آتش سوزی کمک بخواهیم.

این دومین بار است که در یک هفته اخیر گمرک ابونصرفراهی میان استان فراه و ایران دچار آتش سوزی می‌شود. هنوز جزئیات بیشتری ازجمله میزان خسارات این آتش سوزی و چگونگی وقوع آن منتشر نشده است.

چندی قبل نیز گمرک اسلام قلعه در استان هرات افغانستان دچار آتش سوزی بزرگ و گسترده شد که براثر آن صدها تانکر حامل مواد سوخت طعمه حریق شد.

گمرک اسلام‌قلعه در خاک افغانستان و در فاصله ۲۵ کیلومتری از شرق شهر تایباد استان خراسان رضوی قرار دارد که ظهر روز شنبه 25  بهمن ماه بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی طعمه آتش شدند و صدها میلیون دلار به بخش خصوصی دو کشور خسارت وارد کرد.

این آتش سوزی که چند روز ادامه داشت و خسارت سنگینی به بخش حمل و نقل افغانستان و ایران زد و باعث تعطیلی یک هفته ای این گمرک و توقف واردات کالا شد.

به گفته سخنگوی گمرک درباره علت آتش سوزی در مرز ایران و افغانستان، یکی از کامیون‌های حامل گاز منفجر می‌شود. سپس این انفجار به صورت دومینویی به کامیون‌های دیگر سرایت می‌کند و آنها نیز منفجر می‌شوند.

 

آتش به جان گمرک مرزی افغانستان با ایران

  

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی  نیز در این مورد گته بود که:: در پی وقوع آتش سوزی ۲۵ بهمن ماه امسال در گمرک اسلام قلعه افغانستان ۴۰ دستگاه کامیون ترانزیت ایرانی طعمه حریق شد.

از آنجایی که جابجایی کالاهای کشورمان با افغانستان به صورت ترانشیپ منت است و با جابجایی کالا در گمرکات مرزی، کامیون‌های طرف مقابل برای ارسال کالا به مقاصد نهایی در افغانستان مبادرت می‌ورزند و در خصوص سوخت نیز کالا در مخازن تخلیه و سپس در تانکرهای سوخت بارگیری می‌شود، امکان به وجود آمدن چنین اتفاقاتی باز هم وجود دارد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها