رئیس کل دادگستری هرمزگان:

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان/ استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات جرم است



رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور ابراز داشت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان، برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانون مدار با مشارکت حداکثری مردم می باشد.
علی صالحی افزود: سلامت انتخابات یکی از اولویت های اصلی است و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیئت های اجرایی، حضور به موقع مسئولین نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد تحرکات انتخاباتی می تواند در انجام انتخاباتی سالم و امن موثر باشد.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهادهای اجرایی ، امنیتی و نظارتی مکلف هستند زمینه مشارکت پرشور و قانونمند را برای مردم فراهم کنند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: انتخابات عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که افراد و جریان های سیاسی ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امر خودداری نمایند.
وی همچنین اعلام کرد: شعب ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری هرمزگان تعیین شده اند و تخلفات اعلام شده از سوی ضابطین قضایی و دستگاه های نظارتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.
عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.
علی صالحی افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و افراد حق ندارند قبل از آغاز زمان رسمی تعیین شده ، نسبت به تبلیغات زود هنگام اقدام کنند و در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین برخورد و جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت توجیه، ارشاد ، انذار و اطلاع رسانی در موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: در این راستا با استفاده از ظرفیت ‎های رسانه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خلیج فارس از طریق تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی در جهت آگاهی بخشی هرچه بیشتر، ایجاد شور و شوق و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم اقدام خواهد کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها