۱۲ شناور به دلیل حمل غیر مجاز مسافر به جزایر هرمزگان، توقیف شدند



فرماندار شهرستان بندرعباس از توقیف ۱۲ شناور متخلف که اقدام به حمل غیر مجاز مسافر به جزایر هرمزگان می‌کردند خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، شیوع ویروس کرونای جهش یافته در کشور موجب شد مسئولان استان هرمزگان برای پیشگیری از شیوع این نوع ویروس در استان به فکر اخذ تست کرونا در مبادی ورودی بیفتند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که حجم زیادی از مسافران به جزیره قشم سفر کرده بودند و موجب شدند در مقطعی بیماری کرونا در آن جزیره طغیان کرده و در نتیجه یک پرستار نیز در راه سلامت شهروندان به کرونا مبتلا و جان خود را از دست داد.

پس از این موضوع اکیپ‌های تست سریع کرونا در بنادر مسافربری هرمزگان مستقر و از افرادی که قصد سفر به جزایر را داشتند با دریافت هزینه شخصی تست می‌گرفتند و در صورت منفی بودن تست به آنها اجازه داده می‌شد بندرعباس را به مقصد قشم و هرمز ترک کنند.

اما اگر تست مثبت میشد باز هم با دریافت هزینه شخصی فرد به اضافه خانواده وی باید به قرنطینه می‌رفتند و پس از گذراندن مدت قرنطینه اجازه خروج از استان آنها صادر میشد.

همین امر سبب شد عده‌ای برای دور زدن قانون و عدم انجام تست کرونا اقدام به سفر غیرمجاز به واسطه قایق‌های تندرو کنند، عده‌ زیادی از مسافران با مطلع شدن از انجام تست خود را به سواحل سورو و.. می‌رساندند و با پرداخت هزینه 50 تا 70 هزار تومانی و با به جان خریدن خطرات ناشی از سفر با این قایق‌ها اقدام به سفر به جزایر می‌کردند.

این مسئله موجب اعتراض شدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست هفتگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شد و رئیس و معاون دانشگاه از استاندار خواستند با متخلفان برخورد جدی کند چرا که در صورت عدم برخورد تمام زحمات اکیپ اخذ تست کرونا در بنادر به باد میرفت و مسافران بیمار هم می‌توانستند خود را به جزایر رسانده و آنجا را آلوده به ویروس کنند.

استاندار هرمزگان نیز دستور داد فرمانداری بندرعباس و مرزبانی با متخلفان این حوزه برخورد کرده و اجازه ندهند مسافران به صورت قاچاقی به جزایر سفر کنند.

عزیزالله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس در نیز این مسئله را تایید کرد و گفت: هرمزگان دارای سواحل زیادی است و عده‌ای متخلف همواره قصد دارند قانون را دور بزنند.

وی افزود: با این حال مرزبانی موظف شد با شناسایی نقاط حمل غیرمجاز مسافر به جزایر استان، با متخلفان برخورد کند.

فرماندار بندرعباس گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون 12 قایق تندرو متخلف توسط مرزبانی توقیف شده و روند برخورد با افراد متخلف خصوصا در این ایام نزدیک به سال جدید و تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

کناری تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تردد مسافران غیرمجاز به جزایر داشته باشیم اما با توجه به نوار ساحلی طولانی استان این مسئله صد در صدی نخواهد بود.

وی با یادآوری مخاطرات این گونه سفرها از مسافران خواست برای فرار از هزینه تست سریع کرونا جان خود و خانواده خود را با قایق‌های تندرو به خطر نیندازند و با شناورهای مطمئن پس از انجام تست سفر کنند.

در سایه نبود نظارت کافی و به دلیل هزینه بالای انجام تست، بازار کاسبی و تردد با قایق‌های غیرمجاز در بندرعباس حسابی داغ شده است.

به دنبال این اتفاق، «محمد احمد زاده» رئیس اداره بندر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس به گردشگران توصیه کرد که برای سفر به جزایر هرمزگان از بنادر و شناور‌های مجاز استفاده کنند. زیرا در صورت هرگونه حادثه مسئولیت اتفاقی که در این مسیر رخ دهد با خود فرد است.

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها