معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

پیشنهاد واکسناسیون عوامل اجرایی انتخابات ارائه شده است



معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات در زمان برگزاری انتخابات در سراسر کشور و از جمله هرمزگان، شمار شعب اخذ رای افزایش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و تأثیر رای مردم در سرنوشت خود در تمامی ابعاد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها در شرایط کرونایی، برگزاری انتخابات به شکل و شیوه‌ای بود که پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت شود که وزارت کشور تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از تمهیدات افزایش 10 تا 15 درصدی شعب اخذ رای در سراسر کشور و از جمله در استان هرمزگان است و فضاسازی‌های مناسبی نیز برای شعب اخذ رای صورت خواهد گرفت تا جریان هوا به طور مستمر وجود داشته باشد و مردم نگرانی بابت حضور در پای صندوق‌های رای نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به ارائه پیشنهاد واکسیناسیون مجریان انتخابات در کمیته سلامت ستاد انتخابات، خاطرنشان کرد: تمامی نیازمندی‌های ضدعفونی و ماسک و حضور مناسب مردم و عوامل اجرایی در فرآیند برگزاری انتخابات در نظر گرفته خواهد شد.

رئوفی همچنین اضافه کرد: نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شورا شهر‌ها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد و مدارک لازم برای نام نویسی شامل، یک قطعه عکس ۴*۳، نداشتن سوء پیشینه با اعتبار کمتر از سه ماه، اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی است.

وی درباره مدرک تحصیلی داوطلبان نیز گفت: برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دیپلم، و بالاتر و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر لیسانس و بالاتر از آن است و از 20 اسفند تا یک هفته نامنویسی ادامه خواهد یافت.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به اینکه در استان، ۴۶ شهر وجود دارد گفت: مسئولان برای شرکت در انتخابات و داشتن شرایط نام نویسی باید ۶ ماه از استعفای آن‌ها گذشته باشد.

علی رئوفی افزود: کاندیدا‌ی شهر و روستا می‌توانند با سامانه بارگزاری شده در سایت وزارت کشور، دفاتر پیشخوان یا بصورت حضوری، نام نویسی اولیه خود را ثبت کنند.

وی گفت: از ۱۹ اسفند هیئت‌های اجرایی انتخابات تشکیل و از ۲۳ اسفند ماه صلاحیت کاندیدا‌ بررسی می‌شود. به طوری که کاندیداها پس از نهایی شدن ثبت نام آنها به تدریج پرونده‌شان به هیأت‌های اجرایی و مراجع مربوطه ارسال خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها