رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

لغو مرخصی تمام کادر درمان/ شمار مبتلایان کرونای جهش‌یافته نگران‌کننده است



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از لغو مرخصی تمام کادر درمان استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان کرونای جهش‌یافته نگران‌کننده است و نباید رنگ‌بندی‌ها ما را فریب دهند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر حسین فرشیدی»،  رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در دو شاخص مرگ و میر مادران باردار و کودکان در میان استان‌های پر مرگ و میر بودیم که بحمدالله در سال‌های اخیر وضعیت بهتری یافته‌ایم.

وی افزود: 5 دستگاه سی تی اسکن و 7 دستگاه اکسیژن‌ساز و 60 تخت آی‌سی‌یو در یک سال اخیر به ظرفیت درمانی استان افزوده شد.

به گفته فرشیدی، نباید رنگ‌ها ما را فریب دهد بلکه باید در هر شرایط رنگی از کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام لازم را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه اخیرا موارد سرپایی مبتلا به کرونا در مرکز هرمزگان دو برابر شده است، اضافه کرد: شمار موارد ابتلا به کرونای انگلیسی نیز نگران کننده است، باید مراقب باشیم که خوزستان دوم نشویم.

فرشیدی افزود: در حال حاضر از هر 100 مورد تستی که انجام می‌دهیم، 12 تا 13 درصد آن مثبت است و این تأثیرش را دو هفته بعد در آی‌سی‌یوها و مرگ و میرها نشان خواهد داد.

در پایان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، از لغو مرخصی تمام کادر درمان خبر داد و گفت: اگر کرونای جهش‌یافته (انگلیسی) نبود، امسال در نوروز در آی‌سی‌یو بیمار کرونایی نداشتیم اما با شیوع کرونای انگلیسی متأسفانه مجبوریم در نوروز امسال نیز سخت‌ترین فشار را بر روی کادر درمان قرار دهیم تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها