پیش بینی احتمال بارش خفیف در برخی نقاط و غبار محلی در هرمزگان



هواشناسی هرمزگان از غبار محلی پدیده غالب جوی استان و کاهش دید افقی در برخی نقاط استان خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز همچنین با گذر ابر از روی استان، احتمال بارش خفیف و پراکنده در برخی نقاط شمالی، شرقی و برخی نقاط مستعد استان دور از انتظار نیست.

به گفته مرضیه سی سی پور، دریا در ساعات بعدازظهر امروز در محدوده تنگه‌ی هرمز با افزایش سرعت باد جنوب غربی (گاه تا ۳۴ کیلومتر در ساعت) کمی مواج خواهد شد و توصیه می‌شود شناور‌های سبک در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب از رفت و آمد دریایی در این نواحی خودداری کنند.

وی افزود: از روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید غربی از خلیج فارس و غرب تنگه هرمز آغاز می‌شود و روز یکشنبه با شدت بیشتر (با حداکثر سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج ۲۰۰ سانتی متر)، همه مناطق دریایی استان را در بر خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی گفت: روز دوشنبه نیز وزش باد‌های غربی تداوم خواهد داشت لذا توصیه می‌شود با توجه به مواج شدن دریا و احتمال اختلال در تردد‌های دریایی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

سی سی پور در خصوص نوسات دمایی نیز گفت: از لحاظ دمایی امروز در غالب نقاط استان افزایش نسبی دما در طول روز پیش بینی می‌شود و از فردا به تدریج از میزان گرمای هوا در ساعات ظهر کاسته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها