آغاز نام نویسی شوراهای اسلامی روستایی در هرمزگان



رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی یک هزار و ۳۲۰ روستای این استان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل،علی رئوفی روز دوشنبه  افزود: نام نویسی از امروز تا ۲۲فروردین ماه جاری به چهار روش شامل بوسیله تلفن همراه، رایانه شخصی ، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی تا ۲۰۰ خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰خانوار دیپلم پیش بینی شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: این استان دارای یک هزارو ۷۱۵روستا بوده که در ۳۹۵روستای آن بدلیل جمعیت روستایی زیر ۲۰خانوار انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار نمی‌شود.

رئوفی یاد آور شد: از یک میلیون و ۷۷۶هزارو ۴۱۵ نفر جمعیت هرمزگان هم اکنون ۴۵درصد آنها در روستاها ساکن هستند لذا انتظار می رود مردم دراین دوره هم مانند دوره های قبل مشارکت فعال در نامزدی شورا و همچنین انتخابات داشته باشند.

استان هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان،۴۰بخش، ۴۶شهرو ۸۷ دهستان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور در ۲۸خرداد امسال برگزار می‌شود.

براساس داده‌های منتشر شده استانداری هرمزگان شهرستان ابوموسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها با ۲ هزار و ۸۴۵ نفر جمعیت روستایی دارای ۲ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره بوده که این در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز تکرار خواهد شد.

 بستک با ۶۳ هزار و ۵۲۱ نفر جمعیت روستایی در حال حاضر دارای ۵۶ شورای روستایی سه نفره و ۱۳ شورای اسلامی پنج نفره است و در دوره آینده نیز همین شرایط را خواهد داشت.

 بشاگرد با ۳۲ هزار و ۱۶۱ نفر جمعیت روستایی در دوره کنونی شوراهای اسلامی دارای ۱۴۱ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره است که در دوره آینده تعداد شوراهای سه نفره ان به ۱۳۹ شورا کاهش خواهد یافت و شورای پنج نفره روستایی نخواهد داشت.

 بندرعباس با ۱۳۴ هزار و ۳۴۱ نفر جمعیت روستایی هم اکنون دارای ۱۸۹ شورای سه نفره و ۲۲ شورای پنج نفره است که شوراهای سه نفره آن تغییری نخواهد کرد و تعداد شوراهای پنج نفره آن به ۲۳ شورا خواهد رسید.

بندرلنگه درحال حاضر دارای ۱۰۵ شورای سه نفره و هشت شورای پنج نفره روستایی است که در انتخابات پیش رو نیز به همین گونه خواهد ماند و جمعیت روستایی آن ۶۲ هزار و ۸۵۲ نفر است.

 پارسیان درحال حاضر با جمعیت روستایی ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر دارای ۲۹ شورای سه نفره و ۴ شورای پنج نفره است که در انتخابات پیش رو یک شورا بر شوراهای سه نفره آن افزوده می‌شود.

جمعیت روستایی شهرستان جاسک۴۱ هزار و ۹۷۸ نفر بوده که دارای ۱۲۵ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره است و درانتخابات پیش رو نیز شمار شوراهای آن تغییر نمی کند.

 حاجی آباد درحال حاضر ۱۰۹ شورای سه نفره و چهار شورای پنج نفره دارد و جمعیت روستایی آن ۳۶ هزار و ۱۷۹ نفر است و تعداد شوراهای آن بدون تغییر باقی می ماند.

بندرخمیر با جمعیت ۳۴ هزار و ۲۳۳ نفر دارای ۴۳ شورای سه نفره و ۶ شورای پنج نفره در پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهاست که تنها یکی از تعداد روستاهای پنج نفره آن در انتخابات پیش رو کاسته می‌شود.

 رودان با ۷۸ هزار و ۱۲۵ نفر جمعیت روستایی هم اکنون دارای ۱۰۸ شورای سه نفره و هشت شورای پنج نفره است که فقط تعداد شوراهای سه نفره آن در انتخابات پیش رو با افزایش چهار عددی به ۱۱۲ شورا خواهد رسید.

۳۳ هزار و ۵۱۸ نفر جمعیت شهرستان سیریک با ۶۵ شورای سه نفره و ۲ شورای پنج نفره است که تعداد شوراهای آن به ۶۲ شورای سه نفره در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها کاهش می یابد.

 قشم با ۸۲ هزار و ۱۰۵ نفر جمیعت هم اکنون دارای ۳۷ شورای سه نفره و ۲۱ شورای پنج نفره است که در انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی روستاها یک شورا بر شوراهای سه نفره افزوده و یک شورا از شوراهای پنج نفره این شهرستان کاسته می شود.

 میناب با ۱۷۲ هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت روستایی درحال حاضر دارای ۱۸۶ شورای اسلامی روستایی سه نفره و ۳۱ شورای اسلامی پنج نفره است که در انتخابات پیش رو تعداد روستاهای دارای شورای سه نفره آن به ۱۹۳ شورا و روستاهای دارای شورای پنج نفره به ۳۰ روستا می رسد.

هرمزگان در مجموع دارای ۷۹۸ هزار و ۸۸۴ نفر جمعیت روستایی است که درحال حاضر دارای یک هزار و ۱۹۵ شورای اسلامی روستایی سه نفره و ۱۲۲ شورای اسلامی روستایی پنج نفره است که در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای کشور تعداد شوراهای اسلامی سه نفره آن به یک هزار و ۲۰۳ و تعداد شوراهای اسلامی پنج نفره آن به ۱۱۷ شورا خواهد رسید.

بدین ترتیب هرمزگان درحال حاضر دارای یک هزار و ۳۱۷ شورای اسلامی روستایی است که در انخابات پیش رو به یک هزار و ۳۲۰ شورا افزایش خواهد یافت.

استان هرمزگان، جنوبی ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعیت ۱ میلیون ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد.

این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است.

مرکز استان هرمزگان، بندرعباس است و ۱۳ شهرستان، ۴۰ بخش، ۴۵ شهر و ۱۲۷۷ روستا دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها