منازل آسیب دیده زمین لرزه بندرکنگ بازسازی می شوند



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: وام بانکی ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندرکنگ بندرلنگه پرداخت می‌شود تا تعمییر و بازسازی شوند.

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده روز دوشنبه اظهار داشت: این وام بانکی برای واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر ۱۵۰ میلیون ریال به اضافه ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای واحدهای مسکونی نیازمند بازسازی ۵۰۰ میلیون ریال به اضافه ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض است.

وی اشاره کرد: ۹۰۲ واحد مسکونی در زمین لرزه پنج و نیم ریشتری ۲۷ دی ماه بندرکنگ دچار آسیب شدند که ۶۰۹ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۲۹۳ واحد نیازمند بازسازی هستند که برای ۴۷۷ واحد نیازمند تعمیر و ۱۵۱ واحد نیازمند بازسازی توسط بنیاد مسکن پرونده تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ۱۲۶ واحد از مجموع ۴۷۷ واحد مسکونی تشکیل پرونده شده نیازمند تعمیر و ۶ واحد نیازمند بازسازی از مجموع ۱۵۱ واحد مسکونی نیازمند تعمیر برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: ۱۵۰ نفر نیز برای دریافت کمک بلاعوض به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

 این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است و بندرلنگه در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در همان زمان اعلام کرد: زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بامداد روز شنبه هفته جاری در بندر کنگ افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

حسن‌زاده اظهار داشت: ۳۳۰ میلیارد ریال این خسارت ها به منازل مسکونی وارد شد که مالکان آن‌ها از طریق وام های قرض الحسنه منازل احداثی، تعمیری، هزینه‌های کمک معیشتی و وام‌های بلاعوض حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: این زمین لرزه ۲۰ میلیارد ریال هم خسارت به زیرساخت ها شامل آب، برق و سازه های منابع طیبعی وارد کرد.

استان هرمزگان یکی از کانون‌های اصلی زلزله در کشور است که هرسال شاهد زلزله های بزرگ وکوچک بوده اما بواسطه اینکه بیشتر این زلزله ها در اعماق زمین و کانون آن‌ها دریا بوده خسارت بیشتر ترک خوردگی و ریزش آوار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها