کم آبی در هرمزگان؛ برخی از روستاها در تابستان با مشکل تامین آب رو به رو می شوند



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از کم آبی در هرمزگان خبر داد و گفت:  تابستان پیش رو در برخی از روستاها هیچ گونه منبع تامین آبی نخواهیم داشت و باید این موضوع را با مردم در میان بگذاریم و از آنها کمک بخواهیم که بیشتر از گذشته در "مدیریت مصرف" همکاری کنند.

  

به گزارش صبح ساحل، امین قصمی در نشست با ائمه جماعت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مستقر در شهرستان‌های استان، با بیان اینکه ما مسئول تامین آب مردم هستیم، اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی در فصل زارعی 1400-1399 سدها و چاه‌های تامین آب شرب مناطق مختلف استان هرمزگان کاهش و بعضا خشک شده است که نیازمند مصرف بهینه آب و همراهی مردم در مدیریت مصرف هستیم.

وی افزود: تابستان پیش رو در برخی از روستاها هیچ گونه منبع تامین آبی نخواهیم داشت و باید این موضوع را با مردم در میان بگذاریم و از آنها کمک بخواهیم که بیشتر از گذشته در "مدیریت مصرف" با آب و فاضلاب همکاری داشته باشند.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه خشک شدن چاه‌های تامین آب به منزله شانه خالی کردن آب و فاضلاب از وظیفه‌اش نیست، گفت: برای گذر از تنش آبی تابستان، جلسات متعدد مدیریت بحران برگزار شده و برنامه ریزی‌های لازم برای کاهش تاثیرگذاری کم آبی بر زندگی مردم بویژه آبرسانی سیار صورت گرفته است.

به گفته قصمی، در تابستان پیش رو، شهر بندرعباس و شهرستان خمیر به دلیل اقدامات سه سال اخیر و استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد اما چالش اصلی ما تامین آب روستاهاست که تمام توان شرکت آب و فاضلاب در این زمینه به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

وی از ائمه جماعت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بخاطر آشنایی بیشتر بر وضعیت تامین آب مناطق مختلف خواست، تا با مردم صحبت و شرایط پیش رو را برای آنها تشریح کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب را ضروری دانست و گفت: روحانیون با توجه به حضور مستمرشان در بین مردم می‌توانند واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند و آنها را در مصرف بهینه آب تشویق کنند.

وی در عین حال از همکاری مردم در شرایط سخت قدردانی کرد و گفت: هر زمان با مردم صادقانه موضوعی را در میان گذاشتیم همکاری‌های فراتر از انتظار داشتیم که امیدواریم در این برهه حساس نیز با در نظر گرفتن شرایط کم بارشی مثل همیشه همراهی لازم را داشته باشند.

قصمی ابراز امیدواری کرد با مجموع اقدامات در دستور کار شرکت آب و فاضلاب و استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا بتوانیم آب مورد نیاز مردم را در سال‌های آینده به پایداری لازم برسانیم.

 

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها