«یار چغلو» در خاک آرام گرفت



آیین تشییع پیکر زنده‌یاد «حسین قدسی‌نژاد»، خواننده محبوب هرمزگانی، امروز با حضور آهالی موسیقی و دوستدارانش در قطعه هنرمندان آرامستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی جهانگیری»، خواننده و نوازنده هرمزگانی در این مراسم ضمن تسلیت به جامعه موسیقی هرمزگان گفت: تاثیرات ژرف و عمیق حسین قدسی‌نژاد بر موسیقی هرمزگان بر هیچکس پوشیده نیست و موسیقی هرمزگان وامدار ایشان است .

وی اضافه کرد: حسین قدسی‌نژاد به همراه ابراهیم منصفی و علی حبیب‌زاده از تاثیرگذارترین افراد موسیقی هرمزگان بودند که به خاطر شیوه و سبک موسیقی آوانگاردی که ایشان ارائه می‌کردند توانستند در آن زمان موفق شوند و شهرت فرامرزی کسب کنند.

«محمد محترم‌پناه»، موسس گروه «مامبولیوا» هم با اشاره به استایل خاص قدسی‌نژاد گفت: در دهه 70 ما دوباره گروه را تشکیل دادیم و کارلوس را پس از سال‌ها به صحنه آوردیم و آخرین اجرای ما در «استکهلم» بود و قرار بود همکاری بیشتری داشته باشیم که عمر این مرحوم اجازه نداد.

«غلامعلی توسلی»، از پیشکسوتان موسیقی هرمزگان درمورد  قدسی نژاد و آهنگ «یارچغلو» می‌گوید: «علی علوی» نقش به سزایی در تنطیم این قطعه داشتند و با پخش شدن این آهنگ  نام«کارلوس» مثل بمب در هرمزگان ترکید و این آهنگ هم به یکی از آهنگ‌های محبوب مردم هرمزگان بدل شد.

حسین قدسی نژاد ملقب به کارلوس کار خود را با گروه لیوا آغاز کرد. او با خواندن ترانه یارچغلو مشهور شد. حسین قدسی نژاد به دلیل مشکلات تنفسی ۱۳ روز در بیمارستان «خلیج فارس» بستری بود تا  اینکه روز دوشنبه ۱۶ فروردین در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها