رئیس هیات فوتبال هرمزگان:

شعار نمی دهیم در عمل عملکرد خود را نشان خواهیم داد



نخستین جلسه هیات فوتبال هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای کمیته های مختلف در محل سالن کنفرانس مجموعه ورزشی کارگران بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، نخستین جلسه اعضای هیات فوتبال هرمزگان به ریاست قاسم رنجبریان رئیس هیات فوتبال هرمزگان با دستور کار ، گزارش عملکرد سال ۹۹، ارائه برنامه های سال ۱۴۰۰ و ارائه برنامه و راهکارهای مناسب برای پویای فوتبال استان برگزار شد. در این جلسه ابتدا محمد بارانی ریئس کمیته مسابقات هیات فوتبال هرمزگان گزارش عملکرد سال گذشته این کمیته را بیان کرد و گفت: در سال گذشته در ۹ رده نونهالان،  نوجوانان،  دسته یکم جوانان ، لیگ برتر جوانان،  امیدهای استان، زیرگروه لیگ دسته دوم،  لیگ دسته دوم، لیگ دسته اول و لیگ برتر  مسابقات را به خوبی برگزار کردیم  و تیم های که باید به مسابقات کشوری یا در رده های بالاتر مسابقات استان شرکت  می رفتند مشخص شدند. حمید رضایی رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی هم در این جلسه گفت: در سال گذشته به دلیل تغییر رده های سنی و کمبود وقت که بیماری کرونا به وجود آورد موفق نشدیم این رقابت را برگزار کنیم اما در بحث مسابقات لیگ برتر و لیگ به خوبی آن ها را برگزار کردیم و مسابقات فوتبال ساحلی را هم برگزار کردیم و قهرمان مسابقات به کشور معرفی شدند. کلثوم دارا نایب رئیس بانوان هیات فوتبال در مورد عملکرد کمیته بانوان بیان داشت : متاسفانه شرایط کرونا اجازه نداد تا در سال گذشته مسابقاتی را برگزار کنیم اما در مورد کلاس‌های داوری با همکاری کمیته داوران کلاس های ما به خوبی برگزار شد. وی بیان داشت : تیم هیات فوتبال رودان در لیگ برتر فوتسال و تیم شهرداری بندرعباس در لیگ یک کشور به عنوان نمایندگان استان در کشور فعالیت می کنند که امید داریم شهرداری که در ابتدا راه می باشد و برای نخستین بار در لیگ یک کشور بازی خواهد کرد موفق عمل کند و تیم هیات فوتبال رودان هم در لیگ برتر بماند زیرا شایستگی و لیاقتش را دارد. وی گفت: امیدواریم کرونا اجازه بدهد در سال جاری جبران سال گذشته را بکنیم و مسابقات مختلف خود را برگزار کنیم. پرویز دهقانی رئیس کمیته انضباطی هم گفت: پرونده انضباطی فوتسال در سال گذشته نداشتیم و بیشتر پرونده های انضباطی مربوط به فوتبال بود که در تمامی اتفاقات انضباطی رای قاطع صادر کردیم و اجازه ندادیم که برخی از اتفاقات فوتبالی باعث خدشه وارد کردن به مسابقات فوتبال  باشد. وی گفت : در سال گذشته ۳۶ پرونده انضباطی داشتیم که برای ۲۹ پرونده رای و دادنامه صادر کردیم و با خاطیان برخورد انضباطی شد. دهقانی بیان داشت: کمیته استیناف از ۲۹ رای که کمیته انضباطی رای صادر کرده بود چهار رای ما را در تجدید نظر رد کرد. وی از رئیس هیات فوتبال هرمزگان خواست تا روسای کمیته های انضباطی هیات فوتبال شهرستان ها را کسانی انتخاب کنند که در بحث حقوقی سر رشته ای  داشته باشند یا این که سابقه حضور در کمیته انضباطی داشته باشند تا برخی از رای های ساده شهرستان ها باعث جنجال در آن شهرستان ها نشود و کارشان به کمیته انضباطی هیات فوتبال استان کشیده نشود. سحر ستاری رئیس کمیته پزشکی هیات فوتبال هرمزگان هم گزارشی از عملکرد این کمیته در سال گذشته داد و گفت : بیشترین همکاری ما با کمیته داوران و تا حدودی هم مسابقات بود‌. وی بیان داشت: کمیته پزشکی این آمادگی را دارد که برای تمامی باشگاه ها کارکاه های پزشکی برگزار نماید و برای پزسکیاران تیم ها هم می‌توانیم کلاس های تخصصی داشته باشیم.
منصور رئیسی مسوول کمیته جوانان استان هرمزگان هم ضمن تشکر از محمد زراعتکار که حدود ۱۵ سال مسوولیت کمیته جوانان را بر عهده داشت گفت : از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ایم اما با توجه به ویروس کرونا و تعطیلی مدارس فوتبال فعالیت آنچنانی نداشتیم. وی بیان داشت : ما هرچه مسابقات را برگزار بکنیم اما خروجی برای کشور نداشته باشیم یقینا زحمات همه دوستان بر باد خواهد رفت. رئیس کمیته جوانان بیان داشت: اولین کاری که کرده ایم سروسامان دادن به کمیته های جوانان سراسر استان می باشد که امیدوارم با همکاری هم دیگر یک کمیته جوانان و استعدادیابی خوبی در سطح استان داشته باشیم.وی بیان داشت : حدود ۴۵ مدرسه فوتبال و فوتسال در سطح استان داریم که تنها یک ناظر کشوری داریم و درخواست از فدراسیون داشته‌ایم که تعداد ناظران ما در مدارس فوتبال بیشتر شود. وی گفت: هیات فوتبال هرمزگان باید حامی تیم های باشد که برای رده های سنی خودش هدف گذاری کرده است و در این بین کمیته جوانان هم در کنار این باشگاه ها خواهد بود. رئیسی گفت: تمامی باشگاه های ما که می خواهند در بزرگسالان فعالیت کند باید در رده های پایه تیم داشته باشند و باید جلوی باشگاه های که تیمی در رده های سنی ندارند گرفته شود.
محمود رئیسی، رئیس کمیته داوران استان هرمزگان هم ضمن ارائه گزارش عملکرد این کمیته در سال گذشته گفت: در سال ۹۹ با توجه به ویروس کرونا و مشکلاتی که برای ورزش کشور پیش آمد سه کلاس درجه سه فوتبال در شهرستان های بندرخمیر،  پارسیان و جاسک و یک کلاس تخصصی درجه سه فوتسال به میزبانی هیات فوتبال شهرستان بندرعباس برگزار کردیم. وی گفت: یک کلاس ارتقا سه به دو و یک کلاس ارتقا دو به یک در شهرستان بندرعباس برگزار کردیم تا داورانی که زمان ارتقا آن ها فرا رسیده بود از ارتقاء عقب نیفتند. رئیس کمیته داوران هرمزگان اظهار داشت: برگزاری کلاس های پیش فصل به میزبانی شهرستان های قشم،  جاسک و بندرلنگه و گرفتن تست آمادگی جسمانی داوران جهت معرفی به کشور از دیگر فعالیت های کمیته داوران بود.
 محمود رئیسی گفت: معرفی دو ناظر به کلاس نظارت داوران کشور و قبولی عبدالمجید معماری در این کلاس و برگزاری کلاس بازآموزی داوران فوتسال دیگر عملکرد کمیته داوران در سال گذشته بود.
عارف دریس رئیس کمیته آموزش مربیان هم گفت: در سال گذشته به دلیل شرایط ویروس کرونا کلاسی نداشتیم اما برای سال ۱۴۰۰ برنامه های ویژه ای برای اجرایی کلاس ها داریم. وی بیان داشت : برای توسعه فوتبال باید آموزش سرلوحه کار باشگاه ها  باشد ولی متاسفانه برخی از باشگاه های زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهند که جا دارد هیات فوتبال در این باره ورود کند و اگر باشگاه های قرار باشد به بحث آموزش مربیان خود اهمیت ندهند  با آن ها برخورد جدی بکند. علی آشام رئیس کمیته بازرگانی و بازاریابی هیات فوتبال هرمزگان هم گفت: به دنبال آن هستیم تا ارتباطات خوبی با هیات های توانمند  سراسر کشور داشته باشیم و از رهنمودهای آن ها که در بحث بازرگانی و بازاریابی موفق عمل کرده اند بهره کافی ببریم. وی اظهار داشت: در استانی مثل کرمان سالی بالای صد میلیارد تومان برای فوتبال سرمایه گذاری می کنند اما در استان ما با داشتن این همه سرمایه گذار و بودن قطب اقتصادی کشور نمی توانیم سالی یک میلیارد تومان برای فوتبال کمک بگیریم. آشام گفت: گام های زیادی برداشته‌ایم و در این زمینه دست از تلاش بر نخواهیم داشت تا بتوانیم به کمک بنگاه های اقتصادی در استان برای رشد فوتبال موثر عمل کنیم.
منصور پزشک رئیس کمیته مالی استان هم گفت: در طی چهار سال گذشته و در دوران ریاست عباس امینی‌زاده هیچ گونه بدهی نداریم و برای سال جدید هم با پایان یافتن مسابقات در حال پرداخت حق‌الزحمه داوران و سایر جاهای که بدهی داریم هستیم. وی بیان داشت : نیاز به حمایت مالی داریم و در حال حاضر درآمد هیات تنها از حق شرکت باشگاه ها در مسابقات  می باشد و این کفاف هزینه هیات را نمی کند. محمد مرادی رئیس امور اداری هیات فوتبال هم گفت: همکاری بسیار خوبی با تمام کمیته ها در سال گذشته داشتیم. وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۱۵۵۰ نامه نگاری داشته ایم که از این تعداد ۱۷۸ نامه صادره و ۱۳۷۲ نامه وارده بوده است. عبدالمجید معماری رئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان گفت: کمیته داوران بحث سیاست گذاری دارد و دپارتمان داوری کارش چیدمان و بحث اجرایی کلاس ها داوری است. وی بیان داشت: ما جز چهارمین استان برتر در سطح کشور هستیم که به زودی این رتبه بندی از سوی فدراسیون اعلام خواهد شد. رئیس دپارتمان داوری گفت: در حال حاضر ۲۴۰ داور فعال داریم و خوشبختانه در تمامی رده‌های کشور اعم از بانوان و آقایان داور داریم. وی اظهار داشت: استان هرمزگان جز پنج استان کشور است که مجوز آکادمی را گرفته است و با برگزاری این آکادمی می توانیم بهترین جایگاه را هم در کشور داشته باشیم.  رئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان گفت: برگزاری آکادمی داوری می توانند داوری هرمزگان را شکوفا تر کند و در این راه نیاز به حمایت مالی داریم و از رئیس هیات فوتبال که همیشه حامی ما بوده اند می‌خواهیم که در این راه از  کمیته داوران و داوران جوان حمایت بیشتری  داشته باشد.
ابوالقاسم الماسی مسوول کمیته اخلاق هیات فوتبال هم گفت: در کنار کلاس های آموزشی باید بحث اخلاق هم در نظر گرفته شود. وی گفت: متاسفانه برخی از مربیان ما در کنار زمین اصلا بحث اخلاق را رعایت نمی‌کنند و حتی این مربیان شایستگی آن را ندارند که به عنوان مربیان رده های پایه باشند. وقتی که در فوتبال های رده سنی شاهد پرخاشگری بازیکنان هستیم یقینا دلیل آن اخلاق مربیانی است که روی آن تاثیر گذاشته است.
حسین نارنجی نسب مسوول کمیته فرهنگی هیات فوتبال هرمزگان هم گفت: کمیته ما مظلوم واقع شده است چون اصلا فعالیت های ما دیده نمی شود.
 وی بیان داشت: باشگاه ها کلمه فرهنگی را یدک می‌کشند اما در عملکرد آن ها کارهای فرهنگی دیده نمی شود. نارنجی نسب گفت: در تمامی مراسمات مذهبی سال گذشته فعالیت خوبی داشتیم و برای سال ۱۴۰۰ هم برنامه های خوبی در بحث فرهنگی برای باشگاه های استان خواهیم داشت.
محمد میر سکنا مسول کمیته انفورماتیک هیات فوتبال هرمزگان گفت: در سال گذشته ۲۴۳۸ کارت برای بازیکنان ، کادر فنی و عوامل تیم ها در مسابقات زیرگروه دسته دوم استان ، لیگ برتر ، لیگ برتر امید، لیگ برتر جوانان،  لیگ برتر نوجوانان،  لیگ برتر جوانان،  لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم صادر و در سامانه به ثبت رسید.
وی گفت : هیات فوتبال هرمزگان در سامانه جامع آماری فدراسیون عنوان چهارمی را کسب کرد و مبلغ ۴۵۹۷۶۰۰۰۰ ریال به حساب این سامانه بابت حق عضویت فوتبال،  و فوتسال واریز شد. مسوول کمیته انفورماتیک هیات فوتبال استان بیان داشت: ۱۴۱ گواهی شرکت کلاس در داوری و ۱۵۹ گواهی در داوری در سال گذشته صادر شد و ۱۲۱ گواهینامه مربیگری فوتبال،  ۱۳ گواهینامه فوتسال آقایان و ۷ گواهینامه مربیگری بانوان صادر شد.
میر سکنا گفت: ۱۱۹ نفر در مربیگری D فوتبال، ۳۰ نفر در مربیگری C فوتبال و ۱۵۹ نفر در داوری در سامانه فدراسیون به ثبت رسید. وی اظهار داشت : در بخش باشگاه ها ۹۴ باشگاه به ثبت رسید و در بحث احکام قهرمانی ۵۶ حکم برای پیشکسوتان ، ۲۵ حکم برای قهرمانی لیگ برتر و ۳۲ حکم برای نایب قهرمانی در لیگ برتر صادر شد. محمد میر سکنا اظهار داشت: از مهمترین دستاوردهای کمیته انفورماتیک هیات فوتبال سیستمی کردن حق الزحمه داوران بود که از این به بعد حق الزحمه  همه داوران در تمامی رده های مسابقات  به صورت سیستمی پرداخت خواهد شد.
قاسم رنجبریان ریئس هیات فوتبال استان هرمزگان در نخستین جلسه هیات فوتبال استان در سال جدید که با حضور روسای کمیته واعضای آن در سالن مجموعه کارگران استان برگزار شد ضمن تبریک سال نو به روسای کمیته ها و اعضا اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد هیات استان در سال ۹۹ با وجود همه گیری ویروس کرونا دربین استان های کشور عملکرد بسیار خوبی بود و مقام نخست رابه خود اختصاص دادیم.
ریئس هیات فوتبال استان هرمزگان افزود: برگزاری مسابقات استانی طی کمتر از سه ماه با همدلی و برنامه‌ریزی کمیته مسابقات و داوران  انجام شد که درنوع خود بی نظیر بود. رنجبریان اخلاق مداری را  از برنامه های سال جاری هیات دانست  که با همکاری کلیه اعضا هیات به اجرا درمی آید.
وی یکی از مشکلات فوتبال استان را ضعف در سیستم باشگاه داری استان دانست و اظهار داشت : امسال بنا داریم  قانون را اجرا کنیم واجازه نمی دهیم باشگاهی که مجوز ندارند در سطح استان فعالیت کند و  به صورت جدی این روند را دنبال می کنیم و اگر این کار انجام ندهیم از استان های دیگر عقب می مانیم.
رنجبریان گفت: یکی از مشکلات هیات مشکل مالی است که در همین رابطه برای کمتر شدن این مشکل با قبول مسئولیت توسط علی آشام حکم ایشان به عنوان ریئس کمیته اقتصادی و بازرگانی  زده شد و از اسفندماه سال گذشته که ایشان این مسئولیت را پذیرفته اند به طور جد برنامه اقتصادی را برای حل مشکل مالی هیات دنبال می کنند که امیدوارم با همکاری روسای کمیته‌ها بتوانیم مشکل مالی هیات به حداقل برسانیم.
ریئس هیات فوتبال استان در ادامه با اشاره به برنامه سال ۱۴۰۰ هیات اظهار داشت : یکی دیگر از برنامه‌های هیات ، فوتبال پایه است که کمیته جوانان و استعدادیابی برنامه ریزی خوبی را دنبال می کند و امسال المپیاد استعدادهای برتر برگزار می شود و تیم استعداد برتر استان باید خود را برای رقابت دراین مسابقات آماده کند.
رنجبریان خطاب به افرادی که می خواهند هیات فوتبال استان را تخریب کنند گفت: آن ها بدانند هیات به فعالیت قانونی خود ادامه خواهد داد و افرادی که می‌خواهند فوتبال استان را به عقب برگردانند دچار اشتباه هستند و هیات در برابر این افراد یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد و برای رشد فوتبال هرمزگان برنامه های زیادی داریم اما شعار نمی دهیم و عمل می‌کنیم تا فوتبال هرمزگان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
درادامه این جلسه اصغر معماری دبیر هیات فوتبال گفت : برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان از جمله فعالیت های سختی بود که درسال گذشته برگزار کردیم و خداشکر ازاین آزمون سر فراز بیرون آمدیم.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های سال گذشته برگزاری منظم مسابقات استانی در رده های مختلف بود که با همه سختی های آن ،  با کمک کمیته های اجرایی و داوران  مسابقات  به نحو احسن برگزار کردیم وقبل ازاتمام سال ۹۹ به پایان رساندیم. معماری اظهارداشت : باهمه سختی هایی که در برگزاری این مسابقات طی  سه ماه با آن روبرو بودیم  ما را خسته نکرد اما دو مسابقه پایانی وحاشیه های آن روح وروان مارا به هم ریخت. گرچه کمیته انضباطی به آن رسیدگی  و رای صادر کرد که می باید رسانه ای می‌شد تا دیگران بدانند که چه تصمیمی گرفته شده است. دبیر هیات فوتبال هرمزگان گفت : هیات هر انتقادی را به خود می پذیرد و افرادی که نسبت به عملکرد هیات انتقادی دارند با حضور یا به صورت تلفنی انتقادشان را اظهار کنند تا رسیدگی شود و درب هیات فوتبال هرمزگان بر روی همه باز است. در این جلسه از تلاش‌های عبدالرسول ستایش عضوکمیته مسابقات و محمد میرسکنا مسوول کمیته انفورماتیک هیات فوتبال  تقدیر به عمل آمد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها