موج چهارم کرونا در هرمزگان؛ 5 شهرستان و 3 جزیره در وضعیت قرمز قرار دارند



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بندرعباس، میناب، قشم، بندرخمیر، پارسیان و بندرلنگه و جزایر کیش و هرمز ‌در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان با اشاره به شاخص ها و رنگ بندی‌های جدید در استان افزود: 6 شهر هرمزگان در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار گرفتند؛ در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.

 وی عنوان کرد: شهرستان‌های رودان، حاجی آباد و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستانهای سیریک، بستک ابوموسی و بشاگرد بر اساس شاخص های و رنگ بندی های جدید در وضعیت زرد قرار دارند؛ این شهرستانها نیز در شرایط مناسبی قرار ندارند و احتمال قرمز شدن آن‌ها وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در شرایط قرمز کرونایی برخی اماکن و سطوح مختلف شغلی از جمله تالارها، آرایشگاهها و باشگاهها باید تعطیل، و از فعالیت گروه‌های مورد نظر جلوگیری شود.

 نوروزیان اظهار کرد: مردم خطر موج جدید کرونا را جدی بگیرند و شرط عبور از شرایط فعلی استفاده از ماسک بصورت صحیح و پرهیز از دورهمی و تجمع‌ها حتی در فضای باز است.

 وی از مردم استان خواست برای مدیریت پیک کرونای جهش یافته (انگلیسی) و شرایط سخت فعلی، حضور به موقع به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم، تشخیص تسریع و درمان به موقع و حفظ قرنطینه را جدی بگیرند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شهروندان سعی کنند از خریدهای اینترنتی استفاده کنند و در صورتی که به منظور انجام کار ضروری قصد خروج از منزل دارند ،حتما قبل از خروج از منزل تا برگشت به منزل از ماسک استفاده کنند و در جاهای شلوغ و پر تردد با تهویه کم ، کمتر حضور یابند و یا در صورت اجبار از دو ماسک و بصورت صحیح استفاده شود.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: با توجه به سرایت بیش از اندازه این ویروس جهش یافته، شهروندان بیش از گذشته باید شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار دهند در غیر اینصورت ممکن است در آینده ایی نزدیک وارد موقعیت بسیار بدی شویم که ممکن است با پر شدن تخت های بیمارستانی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای همه بیماران غیر ممکن باشد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها