نماینده ولی فقیه هرمزگان:

جای همراهی و هماهنگی مجموعه‌های دولت در جزیره لاوان بسیار خالی است



حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه مردم لاوان مردم کم توقعی هستند، گفت: دستگاه های دولتی و نظارتی با وجود شرکت نفت و صنایع، نقش آفرینی موثری ندارند و باید خدمات حمایتی خود را در جزیره لاوان تقویت کنند.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده»،نماینده ولی فقیه استان در دیدار با مردم و مسؤلین جزیره لاوان با اشاره به اهمیت حضور و خدمت رسانی دستگاه های دولتی، گفت: شرکت نفت فلات قاره و صنایع در جزیره لاوان نقش آفرینی خوبی را در زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی مردم ایفا کردند، اما دلیل بر این نیست که دستگاه های دولتی هیچ گونه خدماتی را به مردم منطقه ارائه ندهند، بنده در سطح استان پیگیر حضور دستگاه های دولتی در سطح جزیره خواهم شد.

نماینده ولی فقیه هرمزگان افزود: جزیره لاوان شرایط خاصی دارد و مردم بومی منطقه که از قدیم در این جزیره ساکن هستند از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند. متاسفانه جای همراهی و هماهنگی مجموعه های دولت در جزیره بسیار خالی است. بنده انتظار بیشتری از دستگاه های حمایتی و نظارتی دارم؛ مردم لاوان از منابع دولت باید متناسب با مشکلات و شرایط زندگی در جزیره از سهم خاصی برخوردار شوند و از  امکانات و بودجه دولتی بتوانند استفاده کنند. دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) باید نقش آفرینی خود را در جزیره ایفا کنند. بنیاد مسکن می تواند با اجرای طرح هادی روستایی به پیشرفت و توسعه جزیره کمک کند.

امام جمعه بندرعباس افزود: شرکت نفت و صنایع مستقر در جزیره لاوان در جهت بکارگیری نیروهای بومی جزیره قدم های موثری را برداشته اند؛ زمانی که جوامع بومی محلی منطقه در طرح  توسعه منطقه  دخیل باشند و همراه و همگام با مسئولین حرکت کنند به توسعه هر شهری خواهد انجامید.

وی با تاکید بر این که همراهی مردم از مهم ترین ارکان توسعه جوامع مدرن و نیمه مدرن است، ادامه داد: در بسیاری از مناطق مردم خود را به عنوان  ذینفعان طرح های توسعه می‌دانند و همراه و همگام با توسعه حرکت می کنند.در برخی از مناطق زمانی که مردم خود را دخیل در کار ندانند با سنگ اندازی مانع حرکت رو به جلوی جوامع خواهند شد.

وی افزود : مردم جزیره لاوان مردم بسیار کم توقعی هستند. اگر در شهر دیگری این چنین صنایع و شرکت های مستقر بود سطح توقعات و مطالبات مردم بسیار متفاوت تر بود. ما مردم بسیار خوبی داریم و باید قدر آنان را بدانیم. قریب به 300 نفر از جوانان همین منطقه در صنایع و پالایشگاه ها بکار گیری شده اند و روزی خانواده خود را از طریق کار در همین جزیره تامین می کنند. تعدادی از جوانان نیز با تحصیلات مرتبط در زمینه نفت حضور دارند که در سال جاری آرام آرام جذب صنایع و پالایشگاه ها خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلین عبادی زاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته تحریم های سخت و ناجوانمردانه علیه کشور عزیزمان توسط دشمنان اعمال شد، اما مردم عزیز از این مرحله سخت با سربلندی و آبرومندی عبور کردند و با صبر و استقامت حداکثری خود فشارها و تحریم ها را خنثی کردند؛ شما شاهد بودید با تمام مشکلات وجود صنایع و بنگاه های اقتصادی ما نه تنها با تعطیلی رو به رو نشدند بلکه کف جهش تولید را حفظ و شاهد رشد و توسعه صنایع تولیدی در سطح استان و کشور بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بنده در  این سفر تمایل داشتم با برادران اهل سنت دیدار داشته باشم که متاسفانه با توجه به شرایط ویژه کرونا میسر نشد. از امام جمعه اهل سنت آقای غلام پور که نقش موثری در منطفه ایفا می کنند بسیار تشکر می کنم؛ سفر بسیار خوبی با هماهنکی های صورت گرفته انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد در سفر های آینده ان شاءالله بتوانیم با برادران اهل سنت و شیعه دیدار و گفت و گو کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها