اعتراض رانندگان تاکسی در بندرعباس +عکس


نویسنده: صبح ساحل

رانندگان تاکسی در بندرعباس 8 صبح امروز (24 فروردین ماه) اعتصاب کردند. رانندگان تاکسی دو خط 17 شهریور_ هوایی و چهارراه برق_ جهانبار در اعتراض به جریمه شدن از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی به علت نداشتن معاینه فنی دست از کار کشیدند.

طبق قانون جدید شرایط معاینه فنی خودرو‌ها، خودرو‌های تا ۴ سال ساخت نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند و خودرو‌های فاقد آن روزانه ۵۰ هزارتومان جریمه می‌شوند. از آنجا که عمر اکثر تاکسی‌های بندرعباس به 10سال می رسد، آنها روزانه از سوی پلیس راهور جریمه می شوند.

یک راننده تاکسی در گفت و گو با صبح ساحل گفت: اکثر تاکسی‌ها در بندرعباس فرسوده و قدیمی هستند و عمرشان بیش از 10 سال است به همین علت داشتن معاینه فنی برای آن‌ها ممکن نیست. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مکررا تاکسی‌ها را به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می کند. هیچ حمایتی هم برای نوسازی ناوگان تاکسی وجود ندارد. درآمد یک راننده تاکسی چقدر است که در هفته دو الی سه بار مبلغ 50 هزار تومان برای نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شود. به خاطر شرایط آب و هوایی عمر تاکسی‌ها در بندرعباس کوتاه است. هزینه تعمیر و رسیدگی نیز سرسام آور. از طرفی تاکسیرانی تنها یک سازمان نمایشی است که فقط وعده حمایت از تاکسی‌ها را می دهد. 

براساس مصوبه هیئت وزیران خودرو‌های دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از ۶ سال، علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدرواستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز باید انجام پذیرد اما هرمزگان مکانی برای انجام این تست ندارد. 

راننده تاکسی دیگری در این باره گفت: بندرعباس تست مخزن CNG ندارد و یکی از شرایط اخذ معاینه فنی داشتن این مورد است. رانندگان تاکسی برای اخذ آن باید به شهرهای دیگری بروند و از کار و زندگی خود بزنند در غیر این صورت روزانه جریمه می شوند. 

راننده‌های تاکسی پس از چند ساعت اعتراض به کار خود بازگشتند. تاکنون هیچ مسئولی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است. 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها